polarisiq Skrevet Oktober 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2010 (endret) VOLVO 142 DL 1971 Modell motor: B20a jeg har nå kjøpt en volvo 142 1971 modell, jeg tenkte jeg skulle pusse den opp sette ny motor i den osv... jeg tenke om å spørre om tips, farge, motor, seter, felger, og annet kult. samtidig skal jeg bruke mye tid, få den gokjent og ikke lakkere den stygg sånn at den blir ødelagt, men en fin farge. skal gjøres - sveise rust - ny lakk kanskje blå ? - ny motor senere - bytte bremser - sote rutene - fiks feit stereo - kutte og sveise igjenn julbrønnen må kjøpes - lakk - bremser - ny dørk på fører siden - nye felger - ny stereo demontert frontn Demontering av interiør Demontering av interiør tatt ut bænsintanken og fjærna bakerste potta tatt av baklysan, volvo mærke og skiltlyset tatt av bakre støtfanger tatt ut frontrute, fyfan da e mye brunt klister rundt :S og bakruta :) Tatt av lestan knust ruta litt :/ Dette har jeg gjort hittil skal begynne me sveising av rust snart :) TIL SALGS ! 8500 kr 531 topp med grønne dyser, chippet til 250 hk større intercooler med genrør og alt av leningsnett følger med ! Endret Januar 9, 2011 av polarisiq Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suzuki_olsen Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Blir bra dette hær Adrian! Bare fyr opp med tekst og bilder av ALT du gjør! Skal følge med hær vettu ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 veldig nice!! du virker som en veldig fornuftig gutt!! ;-) :volvopower: Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Mitt tips er å holde utseende mest mulig originalt, da dette begynner å bli sjeldne biler. Det er altfor mange 140-serier med 240-dashbord og 240-dører, og så videre. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarisiq Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 (endret) Skal kun kutte reservejulbrønnen sånn at den blir "flat" under skal også omlakkere bilen, skal også kjøre med orginalmotor og lang girstang osv... til jeg kanskje får solgt b230et motoren og kjøper en ny en, bte grunnen til salg av motor er fordi den er 2hk for mye :S Endret Januar 9, 2011 av polarisiq Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Om den har 2hk for mye så ser de nok gjennom fingra på det pungtet sålenge alt er bra bygd ellers. Men, er nok hakket værre med momentet som blir rent for mye i forhold til det 140'n er godkjent med. Bygg deg heller en B20 sugemotor av typen "værst". Eller enda bedre: kjøp en ferdigbygd og utprøvd motor. Jeg kjøpte for noen år siden en B20 med langslaget veiv, 2x45'r og masse KG Trimning-deler til 14.000.- (2338ccm) Har fått en motor-kar til å gå over den nå, og alt var i den skjønneste orden, og han ble overraska om jeg ikke var oppe og snuste på 200hk med den. Mye barskere med sugemotor i en 140 syns jeg værtfall, men folk har forskjellig smak. :cheers: Ser ut som ett veldig trivelig prosjekt du har værtfall! Legg ut masse bilder og info her, slik er alltid interessant lesning! :volvopower: Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 dette ser bra ut:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarisiq Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 (endret) Om den har 2hk for mye så ser de nok gjennom fingra på det pungtet sålenge alt er bra bygd ellers. Men' date=' er nok hakket værre med momentet som blir rent for mye i forhold til det 140'n er godkjent med. Bygg deg heller en B20 sugemotor av typen "værst". Eller enda bedre: kjøp en ferdigbygd og utprøvd motor. Jeg kjøpte for noen år siden en B20 med langslaget veiv, 2x45'r og masse KG Trimning-deler til 14.000.- (2338ccm) Har fått en motor-kar til å gå over den nå, og alt var i den skjønneste orden, og han ble overraska om jeg ikke var oppe og snuste på 200hk med den. Mye barskere med sugemotor i en 140 syns jeg værtfall, men folk har forskjellig smak. :cheers: Ser ut som ett veldig trivelig prosjekt du har værtfall! Legg ut masse bilder og info her, slik er alltid interessant lesning! :volvopower:[/quote'] tar ikke sjangsen på de 2 hestene :S men hvis noen som vil bytte en trimmet b20 på det nesten "væsrte" så kan jeg betale noe imellom også, for! tenkte jeg skulle bruke denne motoren (B20) på den gamle PVn jeg kjøpe i høst, kommer til å lage ny trå på den om ikke så lenge. Hær er noen bilder av PVn 444 1953, den er nedplukket men likavæl komplett, har noen deler som er til overs (ekstra dører og bakluke) skal legge inn masse bilder ;):volvopower: Endret Januar 9, 2011 av polarisiq Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suzuki_olsen Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 tar ikke sjangsen på de 2 hestene :S men hvis noen som vil bytte en trimmet b20 på det nesten "væsrte" så kan jeg betale noe imellom også, for! tenkte jeg skulle bruke denne motoren (B20) på den gamle PVn jeg kjøpe i høst, kommer til å lage ny trå på den om ikke så lenge. Hær er noen bilder av PVn 444 1953, den er nedplukket men likavæl komplett, har noen deler som er til overs (ekstra dører og bakluke) skal legge inn masse bilder ;):volvopower: Haha, PV'n er sykt tøff! ser ut som den kommer til å steile hvis du drar skikkelig på :eddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarisiq Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Haha, PV'n er sykt tøff! ser ut som den kommer til å steile hvis du drar skikkelig på :eddie no må du je de ole ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarisiq Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 (endret) liten oppdatering, fant noen biler liggan Rust i dørken, men skal kjøpe ny dørk på klokkerholm http://www.klokkerholm.com/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=9025743&Group=1291404 et stort hull nederst i hjulbuen bak på venstresiden :( tatt ut bremse forsterkeren Endret Januar 9, 2011 av polarisiq Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarisiq Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 fådt tak i nye stoler som jeg skal ha i den. men så e ikke stolene lik så hvis noen er interriser i de eller vil bytte den ene så kom me forslag ;) begge, men den ene er mindre en den til høyre denne er den fineste/største Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Hva er forskjellene på de stolene? Kun størrelsen? Hva tenkte du i pris på begge stolene dersom du skal selge dem? :P Forresten, kult prosjekt detta.. Skal følge med her.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarisiq Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Hva er forskjellene på de stolene? Kun størrelsen? Hva tenkte du i pris på begge stolene dersom du skal selge dem? :P Forresten, kult prosjekt detta.. Skal følge med her.. :D den ene er litt mindre, stolene er recaro classic me elektrisk styring, hva byr du ? ;) bare kom me forslag ! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boombie Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Kommer til å følge med dette! :-) Ser ut til at det er en original Deluxe også. Da er det vel også fint interiør? Stoler med svart delskinn osv? Ville iallefall ha bestemt meg for om den skulle ha hatt originalfargen eller noe annet, så ville jeg ikke gjort noe mer enn senk og felger. Disse bilene er tøffe nok som de er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg