Gå til innhold

Audi 100 92 mod. som rister.

Ranger emnet

Ettahera G60

Anbefalte innlegg

Er plaget med en del risting når jeg kjører, dette vil da si at når jeg har noen visse hastigheter så "vibrerer" bilen en del, har balansert dekkene og sjekket hjulagerene for ulyder.

Bilen rister like mye om motoren er innkoblet eller i nøytral. Dette begynner å bli et problem som irriterer meg grenseløst.

noen som har erfaring med noe lignende?? håper neon kan komme med forslag? :)

1. Chippet Corrado G60 - Karmann.

..Lappløs 2 år..

2. Audi 100 2.3E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være kast i en av felgene, men har jo balansert alle fire felgene, men man vet jo aldri..

Dette er jo enkelt å finne ut før du leter videre i "blinde". Om ristingen er der med clutchen inne så vil det ikke gjøre saken bedre om du slurer med clutchen! Sjekk felgene først du :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo enkelt å finne ut før du leter videre i "blinde". Om ristingen er der med clutchen inne så vil det ikke gjøre saken bedre om du slurer med clutchen! Sjekk felgene først du :)

Skal gjøre :) skal si fra om det er løsningen. nesten litt dumt av meg å ikke sjekke det først. men sånn går det når man tenker "vanskelig" :P

..Lappløs 2 år..

2. Audi 100 2.3E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt en 4hjulskontroll på bilen også.

Mulig det er noen hjulvinkler (camber/caster) som er på på ville veier, som forutsaker ristingen ?

muligens det :) men ristingen kom så plutselig, det som forundrer meg, ikke noe forvarsel. men skal koste på bilen en firhjulskontroll etter dekkbytte :) når jeg kommer hjem imårra ;)

..Lappløs 2 år..

2. Audi 100 2.3E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider