Gå til innhold

stramming av håndbrekk, hjelp?

Ranger emnet


Danielsm

Anbefalte innlegg

omegaen i signaturen det er snakk om:)

 

holder på å skal stramme håndbekket bak. har fått av skiva (er jo trommler bak) og har smurt opp strammeskruen for bremsebåndene.

 

MEN: er det kunn den skruen mellom bremsebåndene man strammer brekket med eller må jeg ut med midtkonsollen? er det noe stramming under midtkonsollen for håndbrekket?

 

jeg får jo faen ikke løs midtkonsollen ;O

 

unnskyld språket, men har nettopp kommet inn, har holdt på i 40 min bare for å få på de 2 fjærene.

 

råd og tips mottaes med stor takk

Endret av Danielsm
[løst]

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løsner justeringskruen i trommelen helt, sett på trommelen igjen slik at du får hullet til å passe. (Slik at du ser justeringskruen) Så bruker du et skrujern for å dreie skruen helt til båndene er faste mot trommelen, og justerer 3-4 omdreininger tilbake. :)

 

Om det er noen form for justering ved håndbrekket er det isåfall bare for å justere slakk i vaieren etterpå.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Omega B1 (du har vel B2 men regner med det er det samme) så er det justering av selve vaieren midt under bilen ved siden av mellomakselen. Har flere ganger vært borti at det ikke holder å justere bak i trommelen men at du faktisk må justere vaieren også.. Har kan du få det så stramt du vil

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har omega b ;)

 

takker for svar.

 

var på opfure idag og spurte der. de sa at jeg måtte ta av det skinntrekket som er rundt håndbrekket og der står det en skru, man bruker en 10 kopp for å stramme etter man har strammet bak på trommlene. men fikk det jo ikke av :S men får prøve igjen senere når jeg kommer hjem ;)

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har omega b ;)

 

takker for svar.

 

var på opfure idag og spurte der. de sa at jeg måtte ta av det skinntrekket som er rundt håndbrekket og der står det en skru, man bruker en 10 kopp for å stramme etter man har strammet bak på trommlene. men fikk det jo ikke av :S men får prøve igjen senere når jeg kommer hjem ;)

 

Synes det høres merkelig ut.. Som sagt, på B1 er det justering i massevis midt under bilen, veldig kjapt og enkelt hvis du jekker den skikkelig opp

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men ting endrer seg jo på hver bil når det blir nyere, fordet om opel har vært flink til å ikke endre så mye.

 

men det er kunn bake og inni bilen ved håndbrekket.

 

men har et problem: jeg ser ikke den skruen mellom håndbrekket, den justeringsskruen. står den forran eller bak brekket? :)

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er omega b2 du har? På omegan min så sitter stramminga av wiren oppunder ved mellomakslingen. Det eneste jeg kom til der med var luftskralle, må også skru av et varmeskjold.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt sammen alt og bilen ble bra på brekket. jeg trengte bare å stramme på skruen inni trommelen. jeg fikk dem helt lik på begge sidene så nå ble det bra.

 

nå mangler jeg bare 4hjulskontroll og det blir på tirsdag :D da er bilen i tipp topp stand :D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yess.

 

men er litt iritert egentlig. pga idag er det faktisk akkurat 3 månder siden jeg kjøpte bilen. og de jeg kjøpte den av sa at det ikke fantes noen feil eller mangler og mente den var strøken. jaokei det er greit tenkte jeg, høres flott ut.

 

registret måtte jo byttes. og det er jo en grei sak. satte den inn på opfure i bodø og da bare balla det på seg. nå er bilen blitt påkostet 37000,- på disse 3 måndene :o

 

men nå er bilen i tipp topp stand :D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår