Gå til innhold

startproblemer Audi A4

Ranger emnet


kammmar

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Audi A4 1.8 1996 modell stående. Har så og si alltid problemer med å starte den. Den er ekstremt tungstartet og av og til topper det hele seg med at den starter og dør med en gang. Har skiftet tennplugger for å se om det kunne være problemet men det hjalp ikke. Har lest at det kan være tenningslåsen som kan vere problemet?

Endret av kammmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye å ta tak i. Hva mener du så og si alltid? Starter den og går normalt noen ganger?

Elektrisk eller mekanisk feil?

 

Siden den av og til starter ser det ut til at den tenner. At den plutselig dør igjen tyder på feil med drivstoff-tilførsel/-blanding.

 

Drivstoffpumpe og innsprøytnings-system er verdt å ta en titt på. Tett filter(luft og drivstoff)? pumpe går ikke osv.

 

Hva feil det skulle være med tenningslåsen ser jeg ikke, da den tydeligvis drar starteren og tenner? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alstå. Bilen går som normalt, det er bare det at den alltid er veldig tung å starte. Det tar som regel 4-5 sekunder til den får start på bilen når jeg vrir nøkkelen i tenningslåsen. Men av og til kan det hele toppe seg med at når jeg får start, så dør den med en gang. Når det skjer så prøver jeg holde gassen inne og det pleier som regel å fungere da.

Jeg har ikke peiling på hva det har seg, men jeg har hørt at det kan være tenningslåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungstartet ved hver start (varm og kald motor) eller bare ved kaldstart?

 

Holder fortsatt en knapp på problemer med drivstoffblandingen.

 

Gjelder det kun ved kaldstart kan det være en temperatursensor som er gåen. ("choke effekt", ref. forgasser)

 

Den er tungstartet hele tiden, uavhengig av temperaturn ute. Tar minst 5-6 sekunder før den starter. Nå i det siste har den nesten gått meg på nervene, siden når jeg først får start på den, så slukner motoren med en eneste gang. Hjelper ikke å gi gass heller.

Tid tider kommer de også en hylelyd når jeg starter bilen.

 

Om det er drivstoffblandingen som gir disse problemene, hvordan får jeg eventuelt fikse problemet? Noen i ålesund området som har peiling som kunne hjulpet meg litt ved å se over bilen og kanskje finne ut av problemet? :D

Endret av kammmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår