Skrenselag Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Heisann. Jeg har en omega 2,5td 95mod som jeg sliter litt med. Motoren blir drit varm ved et par sekunders pådrag og i oppoverbakker. bare jeg kommer på en liten motbakke drar temp nåla seg oppover med engang. Den bruker ikke vann eller olje generelt. bruker lite drivstoff osv. Har lurt litt på om toppen kanskje er sprekt? Dette er min første opel og min første diesel bil så kunne trengt litt tips råd :D På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OdinA Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 min bil blir også varm men trur og meine at driftstempraturen på disse motorene er 92grader. ved på drag i oppoverbakker med litt lengde på så kommer min opp i ca 95+- noen grader men synker fort ned til 92 min bil har ny termostat så den skal være helt grei. kor varm blir din egentlig da greit og vite mer en grisevarm for det sier i grunn ikkje så masse. Siter Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994 volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Ofte skovlene på vannpumpa som er slitt. Da blir den varm. Dem er av plastikk. Min ligger på litt over 90 hele tiden. Ved bruk så går den mot 100. Men sjeldent. Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 min sliter med det samme, men det er i lange bakker, vært over 100 grader mange ganger. bytta ekspansjonstank for den lakk, og då kom det seg litt, men det blir fortsatt varmt. Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Oktober 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2010 vannpumpa eller givern som kan være gåen/dårlig da :) Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg