pusur333 Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Heisann. Går det ann å bruke Rødsprit som kjøpevæske? Er helg grønn på sånne ting. Her har du flaska. Er helt tom for Kjølevæske i bilen og i instruksjonshefte stod det at eg kunne etterfylle med vatn. Men kjølevæske er jo det ideele. Så funker det eller er det ikkje bra? Står jo at det er brannfarlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Nei. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Lol Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalosturbo Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Hehe.. Tror ikke motoren har godt av det gitt :D Nærmeste jeg har kommet denne typen bruk av rødsprit er når jeg hadde i litt vikingfjord i spylevæsketanken :p Tok møkka ganske greit det da... Siter "...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..." Optima, Magnat, Alpine, Apple Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Rødspriten vil nok tære veldig på pakninger, så ideen bør nok ikke prøves ut nei. En eventuell alu.topp er nok heller ikke så veldig glad i rødsprit som kjølevæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Ikke noe stress å bruke vann når det ikke er frost ute, hvis det fryser på kan du få et lite problem :D Før frostvæske ble oppfunnet hadde folk 2 valg; enten tømme systemet for vann om kvelden eller la bilen stå hele natta. hehe Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Rødspriten vil nok tære veldig på pakninger, så ideen bør nok ikke prøves ut nei. En eventuell alu.topp er nok heller ikke så veldig glad i rødsprit som kjølevæske. Verken pakninger eller aluminium er redde for rødsprit. Ikke dermed sagt at det er en god ide. Glykol er nesten gratis, så ser ikke hvorfor ikke trådstarter ikke kan bruke det. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 funker himkok a tru? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 (endret) Vel, rødsprit brukes jo som frostmiddel i vannpumper og vannlåser til toalett o.l, så skadelig er det neppe, men hvordan rødsprit fungerer når motor har nådd driftstemp på 80-90grader er jeg ikke sikker på. Rødsprit fordamper jo ganske raskt.. Nå skal jo frostvæsken beskytte mot avleiringer i kjølekanaler, rust og korrosjon og ikke skade metallene i motoren. Spesielt aluminium. Jeg ville ikke helt på rødsprit på motoren. Det er en grunn til at man bruker FROSTVÆSKE. Dra på Biltema/Europris å kjøp frostvæske. Koster like mye som rødspriten og du bruker riktig type væske. Endret September 30, 2010 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pusur333 Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Den er god ;) Fant den bare hjemme og så stod det at den kunne brukes på visse kjølegreier. Men da får eg ta bussen til en butikk og kjøpe Kjølevæske da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Kan du ikke bare gå til nærmeste bensinstasjon..? Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Hell på vann, kjør til bensinstasjon, kjøp ferdigblanda kjølevæske, tapp ut vann, fyll på kjølevæske, job done :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Og sikker på at bilen din er helt tom for kjølevæske? Er den det har du nok noe annet å bekymre deg over, enn rødsprit å glykol væsker.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg