Gå til innhold

Hvem er du? Gammel? Bil? Hvor henter du penga fra? :)

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

23 år jobber på lager (er egentlig servicetekniker, men tjener bedre på lagret.) bor hjemme hos mor og far. :op (Har en etasje med ca 70 kvm boltreplass så jeg klager ikke) Planen er å kjøpe meg kåk når focusen er vekk. Pengene får jeg av jobben. Focusen er faktisk den første bilen uten gjeld på. Jippi...

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så.... Hva mener folk med at dei tjener greit for å vere lærling??

 

Eg begynte på 90 kroner timen selv. Og synst det var ok..

Men har dog og hørt om folk som har begynt mye lavere.

 

Og hva er fagarbeider lønnen i ditt yrke/arbeidsplass.. ??

Lurer på om eg ligger på ca 158,49 kroner timen.

 

Når eg var lærling synst eg dette hørtes ganske digg ut.. Men nå som eg er der, så synst eg det er altforlite.. Holder jo bare knapt til regninger, som det flyter over av..!

Vel, sant skal sies, tross godt forsøk av pappa, så har eg ikkje lært noge som helst om sparing.. Uten om at det er kjekt og bruke mye penger på en gang! !?! :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e Lloyd!

Jobber på Gilde Vest i Stavanger

 

Er du blåmann? :D

Jobber som vikar i sorteringa.

 

Forøvrig 18, peprer rundt i en Ford Capri som jeg har slitt litt for å få tak i.

 

Hvor....? Gilde Vest Stavanger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sexybam

 

Er du blåmann? :D

Jobber som vikar i sorteringa.

 

Forøvrig 18, peprer rundt i en Ford Capri som jeg har slitt litt for å få tak i.

 

Hvor....? Gilde Vest Stavanger ;)

 

Ja, "blåmann" ja :D

Skal i ekspedisjonen igjen i neste uke.. kveld.. ! *blæh* Jaja, for å se lyst på det.. så er det fri på nyttårsaften! *weehee*

 

PS! Fikser ikke no ekstra bare fordi du "fant" meg her! :rolleyes: *hehe*

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Så.... Hva mener folk med at dei tjener greit for å vere lærling??

 

Eg begynte på 90 kroner timen selv. Og synst det var ok..

Men har dog og hørt om folk som har begynt mye lavere.

 

Og hva er fagarbeider lønnen i ditt yrke/arbeidsplass.. ??

Lurer på om eg ligger på ca 158,49 kroner timen.

Brutto Lønn Hittil i år er 337 555,84 derav 192 timer overtid

 

Når eg var lærling synst eg dette hørtes ganske digg ut.. Men nå som eg er der, så synst eg det er altforlite.. Holder jo bare knapt til regninger, som det flyter over av..!

Vel, sant skal sies, tross godt forsøk av pappa, så har eg ikkje lært noge som helst om sparing.. Uten om at det er kjekt og bruke mye penger på en gang! !?! :D

38kr timen...

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

 

Er 20 år gammel, bor naturligvis hjemme :rolleyes: hehe....bor hos mor og far,er enebarn og jobber som vikar på posten,logistikk. Kjører Mustang 82 gt og Golf mk1.... har også båt og hytte. :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel hive meg på lasset!

 

heter anders, 18 år fra verdens navle NESODDEN!

om sommern kjører jeg denne vogna:

582968_18_full.jpg

 

men siden den er satt inn for vintern kjører jeg en slik en:

 

1996GCaFQ.jpg

 

har jobbet i pappas kiosk siden jeg var 13.så det har finansiert mesteparten av trans amen. resten er banken sitt! :D

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Så.... Hva mener folk med at dei tjener greit for å vere lærling??

 

Når eg var lærling synst eg dette hørtes ganske digg ut.. Men nå som eg er der, så synst eg det er altforlite.. Holder jo bare knapt til regninger, som det flyter over av..!

Vel, sant skal sies, tross godt forsøk av pappa, så har eg ikkje lært noge som helst om sparing.. Uten om at det er kjekt og bruke mye penger på en gang! !?! :D

 

Nettopp.. Det gjelder å tenke litt langsiktig når det kommer til økonomi. F.eks spare i BSU.

Rekningene kommer ikke viss man klarer å styre seg:)

 

Tilbake til topic:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

 

Nettopp.. Det gjelder å tenke litt langsiktig når det kommer til økonomi. F.eks spare i BSU.

Rekningene kommer ikke viss man klarer å styre seg:)

 

 

Sparer BSU og.. (maks grensa pr år faktiskt) men det er ikkje akkuratt noe eg kan øremerke til bil for eks..!

 

Du har komt fram til poenget der i grunn... Dette her med og klare og styre seg.. Det er ikkje alle some klarer det. sånn er det bare! :rolleyes:

 

Originally posted by GT_rider

Tilbake til topic:)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

 

Nettopp.. Det gjelder å tenke litt langsiktig når det kommer til økonomi. F.eks spare i BSU.

Rekningene kommer ikke viss man klarer å styre seg:)

 

Tilbake til topic:)

 

Jeg sparer også i BSU + at jeg tenkte jeg skulle sette inn i Odin offshore etter nyttår. Eneste problemet er at jeg har leilighet, men bsu pengene kan visstnok kun brukes til kjøp av bolig. Forhåpentligvis kan de også brukes til hvitevarer etc.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å spare penger til mer allsidige bruksområder er egentlig ikke BSU tingen. Når man har BSU er renten høy, men ulempen er at det er øremerket til bolig. Jeg har to kontoer, en vanlig brukskonto/lønnskonto, og en høyrentekonto (selv om rentene ikke akkurat er høye for tiden).

 

Dette gjør at jeg stort sett klarer å styre meg etter det som befinner seg på brukskontoen, siden det er den jeg har kort på. Jeg har også valgt å sette over et visst beløp automatisk hver måned, slik at noen av pengene "forsvinner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år, jobber som lagersjef på skeidar, kjører endel taxi når jeg har fri i helger osv... ellers har jeg et eget foretak hvor jeg driver på med datasupport osv...

 

Har hatt noen biler opp i mellom som dere ser på signaturen min...

 

overkill prosjektet var nok cab'n jeg hadde hvor jeg brukte vanvittige summer på 1 år føre jeg solgte den med 6 sifra sum i tap...

 

fortida nå kjører jeg en 92mod bmw 325i coupe som jeg er veldig fornøyd med... er nye gullet mitt =)

 

blir alltid noe påkost i diverse styling og unødvendige ting som er kult osv =)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic:

dere som har leilighet og penger på bsu kan ta de ut skattefritt og si dt ska brukes på leiligheten,lånet eller noke. en kompis av meg smelte bilen ganske hefti og forsikring nekta å betale. han har fått godkjenning til å ta ut pengene derfra og bruke på bilen siden han har hus som han bygde i sommer.

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir her. 21 år gammal (neste måned). Jobber som elektriker.

Lønna er grei nok, men litt overtid må til.

 

Om sommeren er det merca som blir brukt. Div. småplukk som må gjøres på'n nå i vinter, så vi får se.

 

29nov04_01.jpg

 

Men nå vinterstid får 929en gjøre nytten sin :D

 

Ellers er det militæret fra og med April og utover, så det blir nok lite med streetmeet's og treff jeg kommer meg på.

 

sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår