stiangr Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Jeg har akkurat kjøpt en forsterker som jeg har prøvd å koble til. Har koblet strøm til batteriet(sikring sikkert 20cm unna) jordingskabel festa jeg i beltefeste bak og har kobla remote mellom spiller og forsterker(har brukt den blå og hvite, så vet det er rett) Vel.. Men ikke noe liv i forsterkern. Jeg er helt grønn når det kommer til bilstereo, aldri prøvd dette før. Men er rimelig sikker på at jeg har gjort det riktig.. Noen som har noe tips til hva som kan være galt? Forsterkern er forresten en fence ettellerannet som jeg kjøpte fra netthandelen. (trenger ikke høre hvor dårlig det er) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Mål spenninger. Da finner du fort ut kva som mangler. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 slipt jordingpunktet?:) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiangr Skrevet September 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Har ikke slipt noe nei. Men det er ikke noe lakk i området hvor jeg satt den. Hadde jeg bare hatt peiling på hvordan jeg målte spenninger kunne jeg nok gjort det :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Burde være en lampe som lyser når forsterkeren er i gang. Er den igang og ikke spiller er det siganl som mangler eller står veldig lavt. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Legg en forbindelse mellom plussklemma og remoteklemma på forsterkeren. Slår den seg på da, er det remoten det er noe galt med. Sjekk også om forsterkeren funker hvis du har på radio, og ikke cd. Noen spillere har nemlig to remote-utganger, en til elektrisk antenne(funker bare på radio) og en til forsterker. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Prøv å jumpe mellom + og remote, hvis den skrur seg på da er det remoten det er noe feil med. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiangr Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 (endret) Fikk hvertfall hjelp av noen med måleinstrument til å sjekke at det var strøm inn til forsterkern. Jordingen var også helt flott. Skal jeg ta remoteledningen inn i + på forsterkern og så i rem på forsterkern? Eller misforstår jeg helt. Det er sikkert mulig at jeg har klundra så fælt at hele forsterkern er blitt ødelagt før den i det hele tatt har slått seg på en gang også :D Sjekka forrsten sikringa også, for sikkerhetsskyld og ikke noe galt med den heller Lampen lyser ikke i hele tatt på forsterkern forresten Og hvis den ikke får strøm når jeg tar fra + til remote så er den ødelagt på en eller annen måte og det er bare å kjøpe ny forsterker? Så lenge strøm og jord er i orden.. Endret Oktober 1, 2010 av stiangr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Har noken med peiling målt at du får 12v og jord til forsterkeren og remotespenningen er 12v til forsterkeren, skal den skru seg på. Eg rekner med at du har sjekket sikring(er) på forsterkeren. Det dei prater om lenger oppe, er at du dropper remoteledning. So tar su ein ledningsstump ifra 12 til remote. (på forsterkeren) Da eliminerer du at det er noke feil med remotespenningen. Men er det målt 12v på remotespenningen, skal ikkje det være nødvendigt Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiangr Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Det ordna seg plutselig. Uten at jeg helt vet hva som gjorde det. Koblet alt fra og koblet på nytt igjen, og det gjorde susen. Takk for råd hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg