Gå til innhold

Min 86 golf 2 gti 16v - prosjekt? :)

Ranger emnet


Peders3n

Anbefalte innlegg

Hei. nettopp kjøpt meg golf gti og håper da på å få shine denne opp litt.

 

Litt info:

1986

1.8 16v gti

129hk

senket (30/30?)

nettopp eu godkjent

31844_10150178896560508_856290507_12709711_5413452_n.jpg

31844_10150178896610508_856290507_12709713_7940319_n.jpg

 

lite med cash for tiden men planer fremover blir

- Ryddet / støvsuget og vasket bilen.

- fikse småting, (får ikke opp bakluke, vanskelig å lukke dører etc etc)

- Trekke ledninger til annlegg

- Fikse lister / klips til gulvteppe

- fikse stoler / interiør

- lakert bilen helt ned (fangere, breddere og muligens fjerne lister)

- skaffe nye typen dører med helt vindu og speil lengre fremme

- sveise bakluke (clean look)

- felger

- monovisker

- clean grill

- tåkelys

- fjerne antenne hull på taket (har 2 o.O)

- nye dørhåndtak

- sotede ruter

- frontrute streamer

- justerbart senkesett muligens etterhvert.

 

 

Har et bilde av hvordan jeg håper jeg kan få bilen til å se ut:

index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=134849

noe ala denne men med kantfelger men med mindre senk.

 

 

Prosjektet kommer nok til å ta litt tid da det er smått med penger fåreløpig. men satser på å få gjort en del ut over vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så til litt spørsmål:

 

1 - Hvor store felger bør jeg gå for? har sett på brock b1 med polert kant. får jeg på 9x16 uten å valse eller gjøre store modifikasjoner? og hvor store dekk bør jeg gå for isåfall?

2 - Hvilke dørhåndtak er lettest å modifisere til å passe i golf 2? må vell kappe ut fra andre dører og sveise inn i golf dørene? hvilke låsemekanisme bruker folk når de gjør dette? el-sentral lås?

3 - vanskelig å bygge om til monovisker?

4 - Noen som har en fin liten guide til clean bakluke? tror jeg får hjelp til sveising / sparkling av luka men tenker på låsemekanisme osv

5 - noen som kan si meg hvor jeg finner ut lakk koden på denne? eller noen som vet lakk koden?

Endret av Peders3n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 - Er og få kjøpt G3-look dørhåndtak til G2 :)

 

3 - vanskelig å bygge om til monovisker?

- er ikke så vanskelig, og det går ann og kjøpe ombygginskit på div. nettsider :)

Og om du vil bygge om orginale som sitter der er det sikkert noen som har gjort engang el 2 før :)

 

4 - Noen som har en fin liten guide til clean bakluke?

- vil tro at det kan gjøres på samme måte som på min G3. Der er det montert elektrisk opner på låsen på bakluka slik at når jeg trykker på en knapp under dashbordet så er det en liten motor som drar i en wire som er festet der hvor staget til håndtaket på bakluka skal være, og vips så er det bare og gå bak og opne :)

 

5 - noen som kan si meg hvor jeg finner ut lakk koden på denne? eller noen som vet lakk koden?

- Enten står det i serviceboka, om ikke så skal det være en plate i motorrommet hvor det står en haug med tall om jeg ikke hugser helt feil på desse. Da skal du lete etter et lite nummer såm består av 3 bokstaver og et tall så skal det stå color med liten skrift ved siden av (f.eks LY3D) men siden den er svart så tipper jeg på at koden er L041 :)

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

 

satser på å begynne med småting som ikke er så dyrt. er litt interiør skader osv så tror jeg bytter til vanlige golf stoler til jeg får fiksa gti interiøret

 

en annen ting som du kan gjøre, som ikke er så dyrt men gjør stor forandring inne i bilen, er og bygge om til G3 dashbord, får sikkert kjøpt det billig på et huggeri :)

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så til litt spørsmål:

 

1 - Hvor store felger bør jeg gå for? har sett på brock b1 med polert kant. får jeg på 9x16 uten å valse eller gjøre store modifikasjoner? og hvor store dekk bør jeg gå for isåfall?

2 - Hvilke dørhåndtak er lettest å modifisere til å passe i golf 2? må vell kappe ut fra andre dører og sveise inn i golf dørene? hvilke låsemekanisme bruker folk når de gjør dette? el-sentral lås?

3 - vanskelig å bygge om til monovisker?

4 - Noen som har en fin liten guide til clean bakluke? tror jeg får hjelp til sveising / sparkling av luka men tenker på låsemekanisme osv

5 - noen som kan si meg hvor jeg finner ut lakk koden på denne? eller noen som vet lakk koden?

 

1. 9x16 - Ja du kan få på mye uten å valse men da begrenser du høyden på senk. det jeg ville gjort hvis jeg var deg er å valset og satt på noe 15" Lenso BSX felger :)

så kan du senke den endel også slik det blit pent. Du MÅ ikke ha 9x16, 7.5x15 + noe spacere og 195 dekk er også meget pent.

men det med dekk og felg kan variere VELDIG helt etter hvilken felger du bestemmer deg for. men du bør ikke gå over 8.5 hvis du ikke skal valse og likevell senke en del.

----------------

2. Hvilken håndtak er det du vil ha da ? jeg har Audi 80 håndtak på min og det var mye helvete med kutting og tilpassing , Igjen spørs helt etter hvilken stil du skal kjøre på bilen, hvis den skal se ut som på det siste bilde så ville jeg anbefalt enten Uten håndtak , golf porschehåndtak polerte, eller som beste valg til stilen på bilde av bilen du viste er vel audi A6 håndtak.

--------------

3. Jeg har monovisker. og nei det er ikke vanskelig å bygge om, du kjøper en monovisker som har Tüv papirer som for eks Bonrath og da får du med viskermotor og fester. og det bør du få i vognkortet. så lenge du har Tüv. Men da må du beholde begge viskerarm hullene.

----------------

4. Clean bakluke har jeg også på min. Utifra det jeg ser slik du vil ha bilen vil jeg anbefallt å beholde den slik den er eventuellt bare cleane låsen på bakluken. Måten jeg har laget til åpnemekanismen er bare å snudd mekanismen på luka oppned slik at låsekassen er på luken og splinten er på karroseriet også har du en whire fra kassen til frontsete koplet på en liten håndtak undersete elns.

Ellers er det ikke så mye å gjøre enn å sveise på en plate , som du bøyer litt etter formen på luka ( så du slipper bruke mye sparkel) også bruker du grønn/rosa glassfibersparkel også finsparkler du. Men vil ikke annbefale stresset, det er finest uten cleanet luke på den stilen du skal ha.

-----------------

5. Se i bagasjerommet.

 

 

Bare spørr hvis det er noe mer.

skal prøve bidra så godt jeg kan

Edit : glemte nevne hvis du skal ha store fangere....prøv å få byttet til 90 dører

Endret av Ghost.

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
å herre....

Kunne du serriøst ikke tatt deg litt bedre tid å gjort det skikkelig ?

eller heller kjøpt et sånnt deksel som du bare putter inn målerne ? =(

 

Tildels enig her.

Det skorter litt på passformen. Det hadde også kanskje vært bedre med instrumenter som "ligner" litt på vag sine. Kanskje hentet noe tilsvarende fra en gammel audi coupe. Jeg hadde en coupe en gan i tiden. Der var det sånne raffe instrumenter. Ikke det at de virket :) Ellers så ser bilen tøff ut. Plastikken ser litt matt ut. Har prøvd den her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=123662 Funker bra. Gir bilen ett bra løft å ha svart fin plastikk.

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildels enig her.

Det skorter litt på passformen. Det hadde også kanskje vært bedre med instrumenter som "ligner" litt på vag sine. Kanskje hentet noe tilsvarende fra en gammel audi coupe. Jeg hadde en coupe en gan i tiden. Der var det sånne raffe instrumenter. Ikke det at de virket :) Ellers så ser bilen tøff ut. Plastikken ser litt matt ut. Har prøvd den her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=123662 Funker bra. Gir bilen ett bra løft å ha svart fin plastikk.

 

joda, målerene blir som de er, ser bedre ut irl en på bilder. skal bygge annlegg i bilen og da er det greit å se hva det trekker. uansett har jeg orginal midtkonsoll om jeg angrer. angående plastikken på bilen så er planen å få alt lakkert i bilens farge helt ned. men skal prøve med det greiene du linka, har igrunnen leita etter noe som gir svartfargen tilbake i plastikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår