ofchrist Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Har en -95 mod, omega med en 2,0 16 motor, rullet cam 260 000km. Problemet er at den går ureint ved belastning på lave turtall og hakker og lugger litt oppover registeret. Ikke noe som er konstant, men kommer stort sett ved normal marsjfart, 5. gir og oppoverbakke. i tillegg synes jeg den bruker litt vel mye drivstoff da jeg har brukt 20l på 13-14mil. Har sjekket pluggene og de ser tilsynelatende veldig bra ut. Noen som har noen tips? tenker dyser men vet ikke hvordan jeg skal sjekke om dem fungerer som de skal eller ikke? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ofchrist Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Og hvis noen lurte, så nei det er ikke for at den holder på og kveles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Hvorfor tviler du med å bytte plugger? det har vært det første jeg har gjort. Deretter pluggledninger. Luftfilter regner jeg med at du har sjekket/byttet. Dette er billige deler som har begrenset levetid. Så bytt dette før du går til mere alvorlige skritt som om å få testet dysene. Får du lys i motorlampa noengang, f.eks. under belastning ? Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ofchrist Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 i utgangspunktet for at pluggene ser ut som de skal samt at alle er tørre og fine. bytta luftfilter ja:) Kommer ikke på noe varsellys, eneste abs lampa som lyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 De kan være slitt uten at du ser det. Bytt plugger og luftfilter så tar du det derfra. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg