Torqueflite Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by Hot Rod Alle Th 200 har 4 gear. R4 er en forbedret versjon. 2 trinns automat har ikke GM laget siden slutten av 60-tallet. Den har betegnelsen powerglide. TH200 har 3 gir, den kom i 1976 og ble levert frem til 1987. TH200-4R har 4 gir, den kom i 1981 og ble levert frem til 1990. De er forskjellige både i utseende og konstruksjon. Powerglide med aluminiumhus kom i 1962, og ble levert fram til 1973. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by Hot Rod Jeg hadde en '68 Chevelle 4dht med 307 og PG engang. Den gikk over 80 km/t på 1 gear ved full pinne. Min gjør 110...:D Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cohiba Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Originally posted by hardrocx chevrolet celebrity e og en fin bil, (nermest elsker den) så en stv. i ba i dag. viste ikje at det va stv utgave av den. den e en 2,8 l. V6 F1 motor ikje spør ka det betyr for det vet eg ikje.:rolleyes: den e drit gode seter og elsker lyden av sekseren, og den e dritt god å kjøre(sitte på) på landeveier, den bruker ca literen på milen.;) bare ett forslag. men som sagt eg digger de. men de kan være vanskelig å finne, har ikje funnet en på nettet. mvh Daniel Yes yes. Har vurdert Celebrity. Det var en på nettet til 15 000, dog med 2.5l rekkefirer. Så nylig en til salgs med V6. Imidlertid ser det ut som om folks erfaringer med bilen enten er svært gode eller svært dårlige. Har også grublet lenge på dette med V6 vs. V8. Kom frem til at dersom jeg skal ha amerikansk bil, skal det også sitte en V8 med firetrinns automat i den. Men takk for tipset! Mvh Cohiba Siter 1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87) 1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by 70' Chevelle Min gjør 110...:D hehehe Min oxo, med M-21 :) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by Cohiba Yes yes. Har vurdert Celebrity. Det var en på nettet til 15 000, dog med 2.5l rekkefirer. Så nylig en til salgs med V6. Imidlertid ser det ut som om folks erfaringer med bilen enten er svært gode eller svært dårlige. Har også grublet lenge på dette med V6 vs. V8. Kom frem til at dersom jeg skal ha amerikansk bil, skal det også sitte en V8 med firetrinns automat i den. Men takk for tipset! Mvh Cohiba Som bruksbil er det smart å tenke automat. Vesentlig lettere å få hjelp og deler til det, sånn ASAP. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Min gjør også 110 (5500rpm), med 400 kasse og 2.41 bak :( Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Kjører en Chevrolet Astro 1995 modell idag. Den har en V6 på 4,3L, på 193 hkr, 4tr aut. Er utrolig fin gromlyd også i denne, selv om V8 selvfølgelig låter bedre. Den bruker 0,95 ved rolig langkjøring og ca 1,25 på småkjøring. Jeg kjører svært pent og tviler på at det er mulig å komme særlig lengre ned i forbruk på denne bilen. Dette er en relativt tung bil (1900 kg) med mye luftmotstand. Selv i USA har den fått endel pepper på grunn av for høyt forbruk. Utifra dette bør det ikke være noe problem å få en amerikansk personbil lavere ned i forbruk selv med V8. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Gm sine fullsizere fra 80 tallet er ypperlige bruksbiler!Har hatt 88 Caprice stv og har nå 81 Caprice sedan og 87 Pontiac stv. Fordel med sedan: -Bilen kjennes litt fastere og kvikkere og kjøre (spesielt med heavy duty susp.) - De fleste synes vel sedanen ser penere ut? Fordel med stv: - Veldig kjekt med de 2 ekstra sitteplassene bakerst -God plass til ting og tang og man kan fint overnatte i bilen. -Mye bedre enn sedanen på vinterføre. Har aldri hatt noen prob med bakken hjemme med stv men må konsentere med for å komme opp med sedanen.Tipper stv er 2-300 kg tyngre bak. Jeg lurer på og selge en av dem (Det er ikke derfor jeg skriver her). 81 har alt utstyr, deluxe intr. AC og alt funker.To farget rød. Bunk i en dør, ny følger med. kjørt 110000 miles.Har 5,7 diesel som fremdeles går men skranter litt.Aldri vinterkjørt før i år! Selger den hvis jeg får tredve. Lykke til! Kjør stort kjør trygt osv... Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Er det bare tull at man kan få 305TPI, biler tiil å gå ned i 0,8 på langkjøring? Eller er de faktisk billigere i drift enn europeiske V6ere? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Neida det skal gå greit.I hvertfall i Camaro/Trans Am.Men du må ha rette 4-trinnskassen til.Med 3-trinns går det neppe. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Kan tenke meg at Camaro og Trans Am har relativt lav luftmotstand, slik at disse er kanskje lettere å få lavt forbruk på enn endel mer firkantede personenbiler. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Originally posted by T/A 455 Er det bare tull at man kan få 305TPI, biler tiil å gå ned i 0,8 på langkjøring? Eller er de faktisk billigere i drift enn europeiske V6ere? Det er fullt mulig ja. Vet om ei som pendla Tønsberg - Hamar med Camaro og 305TPI. Gikk på ca 0,85. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Originally posted by T/A 455 Er det bare tull at man kan få 305TPI, biler tiil å gå ned i 0,8 på langkjøring? Eller er de faktisk billigere i drift enn europeiske V6ere? Det er absolutt mulig! Jeg kjørte min små-trimma 305TPI Camaro m/TH700R4 fra Porsgrunn til Nordland fullt "ferielasta" på 0.88L/mil i fjor sommer. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.