Gå til innhold

hjernen til vectra b 97 1.8 cd

Ranger emnet


suzuki er 50

Anbefalte innlegg

Mårn!viser seg nå etter en del tull med min vectra b at hovedkortet/hjernen har røki!null gnist på pluggene!må jeg kjøpe nytt kort eller går det ann og kjøpe brukt?noen påstår jeg må ha nytt kort og opel må programere det kortet med chassi nr på i kortet grunnet startsperra:ass::angry::rocketsmen blir så usikker når ti personer sier 10 forkjellige ting:scared

har noen noen glupe råd så sier jeg tusen takk:respect

startperra?styrer den tenninga eller bensin pumpa?

litt dårlig på elektrisk:(

Endret av suzuki er 50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt til gode å høre om en simtec ECU som har gått i stykker, så ville sjekket alle andre muligheter før ECUn byttes.

 

Skulle du allikevel bytte den, så må du antagelig innom Opel for å omprogrammere den. For tidlige varianter tror jeg det holdt at selger hadde flashet den klar for ny bil, men tror ikke det gjelder en -97.

 

Disse

http://www.autotekelectronics.com/newautotek/UK/index.php

 

selger brukte ECU'er. De kan antagelig også svare på om du trenger en tur innom Opel.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja min bror er bilmekanikker og blei vistnok litt usikker på dette selv!hatt bilen hos opel og feilsøkt!di fant ikke feielen og sa jeg måtte bytte veivakselføler,men like død og byttet kamakselføler,fortsatt like død!fikk bilen inntil min bror på fredag og han søkte seg fram til kortet men litt usikker pga startsperre osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ikke motoren går bør du kunne lese ut feilkoder ved hjelp av "binderstrikset".

 

Det er ikke sånn at motorlampa blinker når du prøver å starte motoren? Det tror jeg i så fall er tegn på at startsperra har slått inn.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd med en annen coil fra en maken vectra jeg har,byttet både kamaksel føler og veivakselføler!motorlampa lyser hele tiden!null gnist p åpluggene!bensin pumpa går!hvor sitter startsperra?bare min bror som har søkt på bilen!aldri hørt den hjernen har røki på noen andre vectraer!

men nå skal det nå si at jeg har hatt mye problemer den bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som om veivakslings føler er gåen. men har du lest ut feil på filen din?

 

vectra b - pin 6 i odb kontakt til jord. og deretter lese av blink i instrument panel.. eller bruke kode leser :-)

 

lettere å vite hva en skal gjøre når en har funnet feil..

 

finner du feil så kan vi hjelpe deg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår