Bhaija Skrevet September 21, 2010 Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 Jeg skal nå skifte olje på vetraen min som jeg kjøpte for noen mnd siden, fornøyd med bilen så langt annet enn at jeg må etterfylle olje en gang i mnd. Dette har en venn av meg gjort men nå skal jeg skifte olje selv så vil ha noen tips om hvilken olje og hva slags jeg skal bruke. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe og etterfylle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 21, 2010 Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 vel om den bruker mye olje betyr jo det at motoren er slitt... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bhaija Skrevet September 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 Ja det er jo greit det, men hvilken olje skal jeg bruke da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 21, 2010 Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 står vel i instruksjonsboka di det... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bhaija Skrevet September 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 Den har jeg ikke, så lurer på hva andre vectra eiere bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasN Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 den grønne kanna til biltema:D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony90 Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 5w-30 fikk eg høre va best for min Opel Vectra. Va inne med Opel å spørte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Da kjøper du 5w30, det jeg bruker på bilen min. Mobil1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Om den bruker litt olje, er 5w30 trolig litt tynn. Jeg ville brukt Mobil 1 5w50 (evt. 0w40) avh. av hva som kan skaffes billigst. Vet ikke om det er tilfeldig, men har faktisk opplevd at oljeforbruk har gått ned ved å bytte til Mobil 1. Eller 5w50 syntetisk fra Biltema. Den pleier å funke bra på biler som begynner å bli litt slitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Jeg bruker Statoil sin mineral olje 10w-40. Kjempeknaill. Kjøper en 4 literskanne for under 300kr hos en grossist, under halve prisen av hva den koster på statoil. Min bruker mye olje, så jeg har omtrent ny olje på motoren hele tiden. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg