Gå til innhold

Grand voyager 3.3 1997 - Automat (Motoren fusker og rykker)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier - Grand voyager 3.3 1997 - Automat

 

Motoren fusker og rykker. Vet ikke om det er gearkasse eller motor det går på. Litt vanskelig å forklare, men den er ikke like smooth som den en gang var kan du si..

 

Altså nå må tråkke mye mer på gasspedalen for å få bilen til å gire opp. Det betyr igjen mye høyere turtall ved girskifte. Av dette blir det derfor mer ulyd og ujevn kjøring. Før kunne jeg liksom tråkke rolig på gasspedal og man kom roligere og jevnere opp i gir.

 

Hva kan dette komme av? Er det gearkassa som gir beskjed om at den er iferd med å ryke? Er det noe som kan justeres ved motor?

 

Alle råd tas imot med stor takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

please, gjerne kom med innspill til dette problemet..

 

Hva kan være galt? Bilen drar ikke skikkelig etter gasspådrag. turtelleren hviner langt oppover mens farten og gassen blir ikke mye av.. riktignok mer etter gassen i bånn og noen sekunder senere, men det skal vel ikke være slik? er d girkasse? eller har hørt om girkasse styringsenhet på girkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler at du tar dæ en tur til verkstedet og får kjørt en diagnosetest på den.

vanskelig å si hva det kan være. mulig speedsensoren på kassa som kan gjøre dette. det beste er å få lest av en diagnose først for evt få klarhet i om det er noe som vises der.

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg hadde samme symptomer på min, men bare i lange motbakker i høy fart (type E18 - Lierbakkene). Fusking, rykking, mister turtall... you name it. Flere verksteder anbefalte meg å bytte pluggledninger. Jeg byttet pluggledninger og plugger, men det ble ikke helt bra før jeg byttet luftfilter. Nå er fuskingen begynt å komme tlbake så jeg vurderer å bytte filter igjen.

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår