Gå til innhold

hdfxr

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hdfxr

  • Bursdag 04/14/1969

Contact Methods

  • Bosted
    alta

hdfxr's Achievements

  1. ser du skriver at motoren blir litt bedre når du trekker av vakumslangen på vakum motoren. anbefaler at du først sjekker egr ventilen. (resirkulasjonsventilen for eksos på innsuget) denne kan sote og ikke fungerer slik som den skal. vist ikke dette ikke fungerer, så bør du sjekke turboen din. ta av innsugslangen på turboen og kjenn etter på viftebladakslingen om det er noe slakk i denne. litt slakk opp og ned skal det være på denne, men ikke endeslakk (ut og inn) er det slakk i denne så fungerer turboen som en eksosbrems (kan gi mye sort eksosrøyk) og den kan lekke olje inn i innsug/eksos som gir blå/grå røyk av eksosen.
  2. dette burde være en garantisak igjen. og dem bør sjekke også opp hvorfor lagerene slites så fort. dette er noe dem burde ha gjort forige gang dem skiftet lager. allerede da burde dem ha skjønt at noe er galt. noen få tusen km og lagrene er ødelagt så må man ta en skjekk om hvorfor.
  3. ok tenkte meg ikke helt om før jeg svarte. Beklager. selvfølgelig så kom disse bilene med lukket lagersystem der man skifter hele klumpen. og når du har lite last og normale dekk så bør dem absolutt vare mye lengere disse lagrene. minst 100k. så jeg anbefaler at du får tatt en sjekk på hjulstillingen bak på bilen din at den ikke er skjev slik at den "sleper" hjulene med seg. hvordan er dekkslitasjen på bakhjulene? normalt sett så skal det nesten ikke være slitasje på bakhjulene. jeg bruker og bytte om framhjul og bakhjul for og få mest mulig jevn slitasje på disse.
  4. forresten skifter du lagrene selv, eller er dette gjort på verksted? tenker på hvis du skiftet selv lager, så må man passe på å bruke riktig fett i lagrene og at det er nok slik dem ikke går tørr og varm. samme med at yttre lagerbaner også blir skiftet samtidig. og renhold er uhyre viktig slik at man ikke får sand eller annen skit i lagerfettet.
  5. kjører du med mye last bak i bilen evt. trekker mye tung henger/campingvogn? eller har du noen svære breie flotte hjul med veldig lav profil på dekkene? lagrene bak på voyager er litt spinkle. så dem tåler ikke all verden. bilen er såpass tung i seg selv at det er ikke så mye mere dem tåler. spessielt hvis det er mye dårlig vei og kjøre på. kan også være at akslingen/spindlene er bøyd eller står litt på skjeiva slik at hjulene slepes etter bilen. men 10-20 k km er litt lite for lagrene, selv med litt tunglasta bil av og til.
  6. http://www.streetdesign.no/?n3=211&pk=7 http://www.carid.com/2000-dodge-grand-caravan-headlights/
  7. kjempegode biler kjøre. god framkommelighet og god komfort. men skal du ha gleden av denne ei stund, så må du bytte oljen til en rett olje før girkassen havarerer. det var flott og høre at girkassen fungerer og ikke er havarert:-) og få rengjort systemet skikkelig. sjekk linken på forige svar. disse girkassene tåler ikke atf olje. sjekk instruksjonsboken hvilken olje den skal ha. anbefaler å bruke original olje. samt at bandene inne i girkassen skal justeres, dette må gjøres for den skal holde. da kan du ha en god bil du har glede av i mange år. lykke til
  8. sjekk om strømledningen som går til dyse nr 1 ikke har fått noe gnag på seg og ligger mot jord, og at det er skikkelig kontakt i kontaktene til denne. hvis du har en -96-97 mod, da bør du få sjekket registerkjeden ikke er slakk. den kan ha blitt feil på timingen av dieselpumpen. dette er alvårlig på disse modellene som vil føre til havari av kjede og topper vist ikke dette utbedres fortest mulig.
  9. sjekk denne siden ang. automat. vet at flere biler har fått overhalte automater, men ikk gjort noe med radiator og converter. med resultat i at automaten har havarert etter forholdsvis kort stund. http://www.rats.no/teknisk.html
  10. må nok desverre skuffe deg:-) det høres ut som om automatkassa di har tatt kveld. lukter svidd og blir veldig varm er en indikasjon på det. i tillegg hvist oljen er veldig mørk. den skal være klar rød. hør med http://www.rats.no/ om dette og eventuelt hva det koster og få den reparert.
  11. dimmebryter for instrumentpanel??? du kan prøve å sjekke denne i første omgang
  12. nødmodus? har ikke kjennskap til denne modellen, men er vel ikke så langt unna andre modeller med samme feil. ta deg gjerne en tur på verksted å få lest av feilkoder.
  13. sjekk ledningen/kontakten på stoppsolenoiden på dieselpumpa når du skal starte den. tydeligvis så får den støm når du triller i gang. men spørsmålet er om den får strøm når du vrir om på starteren. mulig det kan være feil i tenningslås. sjekk samtidig kontakt/ledning til dieseldyse nr.1 at den er i orden og ikke går til jord. er denne feilen bare når bilen er kald eller er det ved varm motor også?
  14. du trenger ingen spesialverktøy for og skifte toppdekselpakning.
  15. har du sjekket at du har fått jordinga på rett pol til pæra?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår