Gå til innhold

Kjøpt min første bil - trenger hjelp, masse masse hjelp.

Ranger emnet


Hobbit

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte min første bil her en forleden dag. En Opel Vectra 2.0i 93mod. Har ikke hadd interesse for bil whatsoever før, men det forandret seg fort de siste dagene :P

Jeg har ikke tenkt å sette fartøyet etter veien enda. Og siden jeg fikk den så billig som jeg gjorde så har jeg lyst å prøve meg på litt skruving.

Forige eieren var like bilinterisert som jeg var i forrige uke, så mye omsorg har den ikke akkurat fådd :P Den har stådd ubrukt ute hele vinteren året som var, under snø for det meste. Så det er en del rust på den, så jeg vil prøve å fjærne det meste av det. Men har lyst til og prøve meg på litt av hvert.

Så jeg trenger hjelp til:

- Hva jeg trenger/bør se på

- Hva jeg bør holde meg unna

- Linker til sider som kan hjelpe meg mye (evt om hvordan man skrur ut en motor og setter den sammen ;P)

- Andre omfattende ting jeg bør se på

 

Så hovedsaklig har jeg lyst til og lære meg og skru litt bil.

 

Alle tilbakemeldinger mettas med STOR takk.

 

 

 

PS: Beklager om tråden er feilplassert

Opel Vectra 2.0i 93mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Haynesbok til den og start med vanlig service. Oljeskift, bremsevæske, kjølevæske. Er det utslitte klosser på den kan du jo starte der. En forsåvidt enkel prosedyre hvis du har en haynesbok som forklarer i detalj hva du må gjøre. Å fjerne rust er straks en litt mer omfattende jobb hvis du skal klare å holde rusten vekk samt å få et noenlunde godt resultat. Les litt på lakk og karosseriforumet her inne for litt tips og triks.

 

http://www.howstuffworks.com/ er en fin side som forklarer hvordan ting fungerer og er satt sammen. Den er på engelsk, men det gir den god info iallefall.

 

Start en plass og jobb deg "oppover". Prøving og feiling må du regne med, men ikke gi opp :) Så vil du også lære mye.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår