tarjeidro Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Har nettopp skiftet bremseklosser/skiver framme på min VW GOLF MK3 1993mod, og måtte med dette "lufte" bremsene. Når jeg skulle lufte bak på trommelbremsen knakk ventilen pga rust, byttet så denne ut med en ny hjulsylinder. Dro så til statoil for å få kjøpt DOT 4, som jeg spurte etter i butikken. Fikk med meg en hydraulikkolje som var som sirup i forhold til DOT 4 som ligner mer på VANN. Denne oljen sitter nå i systemet og er VANSKELIG å få ut. Er det noen mulighet for å bruke kompressor på dette, eller må jeg rett og slett skifte hele systemet?.... TAKK PÅ FORHÅND FOR ALLE SVAR:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Du hadde ikke trengt å lufte når du bytta klosser og skiver da men!? Men samma det. Du får kjøpt luftverktøy for å lufte bremsene. Torshov, biltema osv har dette. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Jeg har fått tak i et ekstra lokk til bremseveskebeholderen som jeg har laget hull i på toppen. I hullet har jeg montert en vanlig dekkventil der jeg kopler til kompressoren. Trykksett systemet og åpne lufteskruene til ren ny bremseveske kommer ut. Husk bare å ikke tømme bremseveskebeholderen, kjører da luft ut i systemet. Maks 2 bar på beholderen, ellers kan den sprekke! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Fikk med meg en hydraulikkolje som var som sirup i forhold til DOT 4 som ligner mer på VANN. Denne oljen sitter nå i systemet og er VANSKELIG å få ut. Er det noen mulighet for å bruke kompressor på dette, eller må jeg rett og slett skifte hele systemet?.... TAKK PÅ FORHÅND FOR ALLE SVAR:) Du har vel ikke fylt hydraulikkolje på bremsevæskebeholderen? Antar du mener bremsevæske? Har aldri vært borti tykk bremsevæske, uansett hvilken DOT det er... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Du har vel ikke fylt hydraulikkolje på bremsevæskebeholderen? Antar du mener bremsevæske? Har aldri vært borti tykk bremsevæske, uansett hvilken DOT det er... Jo, det var ikke jeg som fylte på dette. Men det ble faktisk fylt på hydraulikkolje. Vet dette er helt sykt, men det skjedde faktisk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Systemet tar ikke skade av hydr.olje, men du må få den ut og få på bremseveske. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Har nå fått luftet systemet ved hjelp av trykkluft. Men nå er det et annet problem med luftingen av bremsene som må gjøres etter ny påfylling av bremseveske. Det har ingen effekt når man pumper på bremsen, det skjer ingen ting. Noen som vet hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Skal vel ikke se bort fra at du kan ha blåst noen tetninger i hovedsylinderen med å bruke olje. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Skal vel ikke se bort fra at du kan ha blåst noen tetninger i hovedsylinderen med å bruke olje. Hvordan kan jeg eventuellt sjekke om dette stemmer?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg