Gå til innhold

Sivilpurk, noe eg missliker!

Ranger emnet


Micra90

Anbefalte innlegg

Må bare dele min ergrelse med alle dere der ute! Kjørte i dag hjem fra kurs, småtrøtt og alt annet en sivilpoliti og fartsgrenser i tankene. Suste av gårde på motorveien og bikket 94kmt.

Så i speilet og der var det en sølvgrå passat med blinkers bak grillen... "f... steike, nå er eg blitt sponsor av den store statskasse også. Ikke før eg hadde tenkt sivil så kom blålysa på og eg steik irritert. Sånt skjer når en ikke er våken. Men men, husker hvertfall på hvorfor eg har speil i bilen fra nå av =)

 

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker sivilpurken og, men av andre grunner. Som at han som oftest kjører her kjører IDIOT i 60 sona forbi huset mitt. Skal fan meg ta få en til å følge med om han kommer, og så slenge ut spikermatte. Purkefaen gjør ikke en dritt med det om man ringer de og sier at de er en sort audi med pol`tilys som kjører GRIS her. (sånn rundt 100-110 i 60 sona. Alltid.)

Endret av Mad_Maxx

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker sivilpurken og, men av andre grunner. Som at han som oftest kjører her kjører IDIOT i 60 sona forbi huset mitt. Skal fan meg ta få en til å følge med om han kommer, og så slenge ut spikermatte. Purkefaen gjør ikke en dritt med det om man ringer de og sier at de er en sort audi med pol`tilys som kjører GRIS her. (sånn rundt 100-110 i 60 sona. Alltid.)

Du får filme og sende til Dagbladet.

 

Man har vel ikke noe mer lov enn andre å kjøre for fort om man har vært på kurs og er litt småtrøtt? :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sivilsnuter er både og det... men syns det er så forbaska synd at dei skal prioritere 4felts motorveier med midtskille istedefor 40-60 soner med gangfelt og masse barn springene rundt... det virker jo som om den eneste grunnen dei er ute og har kontroller er for og dra inn masse penger i kassa... istedefor sikkerheten til dei små...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ER jo nettopp derfor de er på veiene, for å få inn penger til statskassa slik at de kan få mer politi på veiene..

 

Sikkerheten bryr de seg ikke om, det er kun en bi-faktor.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte fra sverige igår. kjører normalt rundt 110 når det er 100. så kom bak en som dasset av gårde i venstre felt litt under 100. lå bak han ganske lenge og når han forsatt kjørte i venste felt og ingen biler i høyre felt. så blinket jeg med lysene. Da kom blå lysene på.

 

la meg tilbake i høyre felt og sivilsnuten tuslet av gårde i venste felt så lenge jeg så han. dette var tydeligvis kun får å markere at ingen skulle kjøre fortere enn dem. synes faktisk de kan satse mer på 40-50 soner og skoleområder en enn motorvei med midt deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

generelt syns jeg sivilpoliti er noe unødvendig tull. jeg ser aldri hva som er sivil biler, aldri noe å kjenne dem igjen på. altså kjører jeg forbi den som vanlig i godt driv og får bot. hadde det vært en politi bil med skrifta og stripene på hadde det aldri skjedd. da hadde jeg kjørt pent og pyntelig bak. mulig jeg er dum, men jeg tenkte poenget at jeg IKKE skal bryte loven!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

generelt syns jeg sivilpoliti er noe unødvendig tull. jeg ser aldri hva som er sivil biler, aldri noe å kjenne dem igjen på. altså kjører jeg forbi den som vanlig i godt driv og får bot. hadde det vært en politi bil med skrifta og stripene på hadde det aldri skjedd. da hadde jeg kjørt pent og pyntelig bak. mulig jeg er dum, men jeg tenkte poenget at jeg IKKE skal bryte loven!?

 

det er jo så dei kan ta deg på fersken og suge ut masse penger til statskassa... jævler

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte fra sverige igår. kjører normalt rundt 110 når det er 100. så kom bak en som dasset av gårde i venstre felt litt under 100. lå bak han ganske lenge og når han forsatt kjørte i venste felt og ingen biler i høyre felt. så blinket jeg med lysene. Da kom blå lysene på.

 

la meg tilbake i høyre felt og sivilsnuten tuslet av gårde i venste felt så lenge jeg så han. dette var tydeligvis kun får å markere at ingen skulle kjøre fortere enn dem. synes faktisk de kan satse mer på 40-50 soner og skoleområder en enn motorvei med midt deler.

amagaad! I dette tilfelle tror jeg jaggu jeg hadde kjørt forbi'n i høyrefila!! i allefall hvis han lå under fartsgrensa!

 

Hvis jeg kan, kjører jeg alltid forbi snuten!

F.eks hvis snuten ligger i 90-95km/t (på mitt speedometer), i 90-sona, lurer jeg meg alltid opp i 105-110 og sklir forbi. :)

 

Vet ikke hvorfor, mest på trass sikkert.

 

Jeg er av de som mener at farten i de fleste tilfeller bør være;

gjeldende fartsgrense + 10% +3 +3! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser overhodet ikke noe poeng i å kjøre forbi politibiler. Ligger de også i fartsgrensen, oppnår man bare verdens tregeste forbikjøring.

Tar man en risiko og kjører for fort, må man også regne med å få igjen for det. Sier ikke at jeg er et prakteksempel, men jeg kommer i alle fall ikke til å klage på snuten når de tar meg for noe jeg selv har gjort med vilje.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår