Gå til innhold

Kan ta ut av gir uten klutch

Ranger emnet


Roger85

Anbefalte innlegg

Tar man i litt klarer man å røske den ut av gir i fart også. En klassiker er å lirke bilen til en kompis ut av gir når man triller ned en bakke. Spes hvis man har på høy musikk. Når bakken er slutt sitter kompisen din med 9000 omdreininger og ikke noe framdrift. :D :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man i litt klarer man å røske den ut av gir i fart også. En klassiker er å lirke bilen til en kompis ut av gir når man triller ned en bakke. Spes hvis man har på høy musikk. Når bakken er slutt sitter kompisen din med 9000 omdreininger og ikke noe framdrift. :D :D

 

Det er en klassiker, like gøy hver gang ;)

 

Man skal treffe tålig på turtall for at den skal gli lett ut av gir, men om man tar i så klarer man alltids å få det til...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den går ut av gir med pådrag, er det nok slitne koblingshylser med tilhørende deler på 4 og 5 gir, da kan det være sannsynlig at den kan hoppe ut av gir etterhvert, bilen vil kunne presses lettere ut av gir på høyere gir, da momentet over koblingshylsen er mindre som oftest.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man i litt klarer man å røske den ut av gir i fart også. En klassiker er å lirke bilen til en kompis ut av gir når man triller ned en bakke. Spes hvis man har på høy musikk. Når bakken er slutt sitter kompisen din med 9000 omdreininger og ikke noe framdrift. :D :D

 

Haha, det er virkelig en klassiker! Har gjort det selv noen ganger, sjåføren har en tendens til å bli overrasket :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klassiker helt klart!

 

Husker at mamma sin '95 Hyundai H100 gikk det an å rive/bokse i revers uten å bruke clutchen på tomgang med det resultat at ett av bakhjula sa PIPP! før to-fem-dieselen rakla ivei på tomgang!

 

Kan si jeg ble litt smått overrasket første gangen, da det faktisk gikk "helt fint"! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klassiker helt klart!

 

Husker at mamma sin '95 Hyundai H100 gikk det an å rive/bokse i revers uten å bruke clutchen på tomgang med det resultat at ett av bakhjula sa PIPP! før to-fem-dieselen rakla ivei på tomgang!

 

Kan si jeg ble litt smått overrasket første gangen, da det faktisk gikk "helt fint"! :D :D :D

 

Haha, solide greier de bilene der.

 

Jeg bomgira kraftig med en Peugeot Expert jeg hadde. 1,9 diesel med 70hk, skikkelig sur dieselmotor. Lå vel i en 80-90 i 4.gir, og skulle dra på litt. Skulle hive den i 3 (hardt og agressivt), men havna i første istedet :D Det bremsa godt :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, solide greier de bilene der.

 

Jeg bomgira kraftig med en Peugeot Expert jeg hadde. 1,9 diesel med 70hk, skikkelig sur dieselmotor. Lå vel i en 80-90 i 4.gir, og skulle dra på litt. Skulle hive den i 3 (hardt og agressivt), men havna i første istedet :D Det bremsa godt :D

 

Fikk du da verdensrekord i høyt turtall på dieselmotor da..? :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du da verdensrekord i høyt turtall på dieselmotor da..? :p

 

Skal jeg love deg :D Husker ikke nøyaktig turtall, men det var langt over den egentlige turtallssperra, og temmelig nære enden av skalaen :D :D Den bilen fikk mye juling, makan til skranglekasse skal en lete lenge etter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår