Gå til innhold

Tilhengerprosjekt, erfaring søkes

Ranger emnet


thomabri

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en NTNU student som arbeider med ett tilhengerprosjekt og i den forbindelse søker erfaringer fra brukere. Håper noen der ute kan svare på disse tre spørsmålene.

 

1) Er du privat- eller proffbruker? (Behøver svar fra begge grupper)

2) Til hva og hvor ofte bruker du tilhengeren?

3) Har du noen gang vært tvil om du har overlast på hengeren, og hva gjorde du?

 

 

Svar mottas med takk!

Vennlig hilsen Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en NTNU student som arbeider med ett tilhengerprosjekt og i den forbindelse søker erfaringer fra brukere. Håper noen der ute kan svare på disse tre spørsmålene.

 

1) Er du privat- eller proffbruker? (Behøver svar fra begge grupper)

2) Til hva og hvor ofte bruker du tilhengeren?

3) Har du noen gang vært tvil om du har overlast på hengeren, og hva gjorde du?

 

 

Svar mottas med takk!

Vennlig hilsen Thomas

 

1) "proff"(driver et racingteam)

2) Hver helg til løp med bil på hengeren, brukes til å hive dritt i uka.

3) ja. Ga faen :) (en gang knakk hengeren, men pytpyt)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: privat (hvis jeg kjører tilghenger i jobb så er det vel snakk om CE-greier, og det er vel ikke slike tilhengere du tenker på)

 

2: Har tilgang på flere tilhengere i familien (1 aksla åpen varehenger bygd på gammelt campingvognunderstell, åpen varehenger med boggi, hjemmelaga båthenger med aksling fra campingvogn) og låner ofte bilfrakter. Trekker av og til campingvogn til/fra festivaler i sommerhalvåret. Blir vel ikke så mange mil i året med henger, men kanskje rundt 100mil.

 

3: overlast, tenker du da i forbindelse med førerkortklasse, overlast i forhold til hva trekkbil er godkjent for, eller overlast i forhold til hva tilhengeren er godkjent for?

 

Jeg har nok prøvd alle kombinasjoner. Det har gått bra, bortsett fra en campingvogn som punkterte i 80-90km/t. Det skyldes nok at vogna veide "litt" mer en lovlig, at dekkene var veldig gamle og kanskje fart i forhold til veistandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en NTNU student som arbeider med ett tilhengerprosjekt og i den forbindelse søker erfaringer fra brukere. Håper noen der ute kan svare på disse tre spørsmålene.

 

1) Er du privat- eller proffbruker? (Behøver svar fra begge grupper)

2) Til hva og hvor ofte bruker du tilhengeren?

3) Har du noen gang vært tvil om du har overlast på hengeren, og hva gjorde du?

 

 

Svar mottas med takk!

Vennlig hilsen Thomas

 

1) Begge deler.

2) Privat ved innkjøp av større ting som hvitevarer og møbler, på jobb ved frakting av materiell eller søppel.

3) Jeg har aldri kjørt med for mye last i forhold til det hengeren tåler. Jeg har derimot nå og da kjørt med for stor henger enten i forhold til bilen eller førerkortet mitt. Sistnevnte blir det snart slutt på da jeg får BE gjennom jobben :) Det er nervepirrende å kjøre ulovlig, og man prøver å unngå det i størst mulig grad.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en NTNU student som arbeider med ett tilhengerprosjekt og i den forbindelse søker erfaringer fra brukere. Håper noen der ute kan svare på disse tre spørsmålene.

 

1) Er du privat- eller proffbruker? (Behøver svar fra begge grupper)

2) Til hva og hvor ofte bruker du tilhengeren?

3) Har du noen gang vært tvil om du har overlast på hengeren, og hva gjorde du?

 

 

Svar mottas med takk!

Vennlig hilsen Thomas

 

1) jeg bruker henger både hjemme og på jobb.

 

2) hjemme bruker jeg den av og til hvis jeg skal ha frakta noe jeg enten ikke vil ha inn i bilen eller ikke har plass til i bilen.

 

3) laster til det er fullt. litt over går somregel greit, mye over er uaktuelt...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Begge deler

 

2. Privat: frakte masser, søppel, møbler, mopeder, gresklipere osv..

På jobb:Asfalt, masser med mere

 

3. Alle mulige kombinasjoner av overlass, har vel vært oppi 40-50 tonn på hengeren å det meste, men som oftest innefor uansett hengertype.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjører både privat og jobb med henger.

 

2. Bruker henger sjelden, kanskje en gang i uken. I hovedsak jobb utstyr.

 

3. Har kjørt et par ganger med både overlast i forhold til førerkort men ikke henger, og vice versa.

Har som oftest kun hatt litt feil lastet henger, 200 kg på kule istede for 100 eller ikke nok vekt på kulen. kjørte rundt 10 mil med 200 kg løft på kulen. Det er ikke å anbefale.

 

Trekkvognen er en Chevrolet Suburban.

 

Til Einar.

 

Håper nr 3 er med CE eller lignende.

40-50tonn på personbil henger er ikke praktisk gjennomførbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår