Gå til innhold

Problemer med air condition etter motorvask

Ranger emnet


sola66

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bilen min, en Audi A3, 02-mod., på "full shine" hos et bilpleieverksted. Det ble foretatt bl.a. motorvask og innvendig rens. Da jeg hentet bilen var termostaten på klimaanlegget satt på 29 grader og det blåste for fullt, sikkert for å tørke seter som var blitt fuktige etter rens.

 

Jeg har aldri tidligere hatt problemer med air condition, men etter dette fungerer det ikke. Det blåser rett og slett ikke kaldt, bare lunkent. Det er også sånn at jeg når jeg setter AC på "auto" og f.eks. 18 grader så blåser den omtrent ikke (selv om det er mange grader varmere enn det i bilen). Hvis jeg setter den på "LOW" (som da er kjøligere enn 18 grader) blåser den for fullt, men ikke ordentlig kaldt. Kan derfor virke som det er noe galt med sensoren eller termostaten. Hvis jeg ikke har den på auto, men bare regulerer vifta på høy/lav blåser vifta, men det er altså mangel på kjølig luft som er problemet.

 

Det jeg lurer på er om noe kan ha skjedd enten ved motorvasken eller i forb. med at bilen kanskje har stått med tenning på/motor i gang lenge (vet ikke hvor lenge) med veldig høy temperatur på anlegget (for hurtigere å tørke seter innvendig).

 

Litt kjedelig, for jeg betalte 2400,- for gjøre bilen klar for salg også ender jeg kanskje uforskyldt opp med dyr verkstedregning i tillegg. For jeg kommer vel neppe noen vei med bilpleiefirmaet med mindre jeg kan bevise at dette skjedde som følge av ting de har gjort.

 

Lurer derfor på om det er sannsynlig at det kan ha skjedd der eller om det må være tilfeldig at dette plutselig skjedde nå? (det har virkelgi aldri vært problemer med det tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår