Gå til innhold

A4 1997 rar motorbrumming

Ranger emnet


Ulvan

Anbefalte innlegg

Hei. Ha en 1997 A4 1.8T Quattro som har rullet 213000km.

 

1. Når jeg gir på brummer motoren sånn at man skulle tro det var en diesel under panseret. Det er en slags diesel brumming altså, og ikke den fine lyden det skal være/har vært før.

 

2. Når jeg gir mye gass, og slipper pedalen fort hopper bilen veldig. Må ta foten av gasspedalen veldig forsiktig for å få smooth kjøring. Den hopper ikke når jeg trår inn cluchen, men bare når jeg ikke akselererer lenger.

 

Håper noen her kan hjelpe meg :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg tenkte jeg kunne legge til dette. Det som skjedde med min når den begynte å hoppe noe forferdelig var at det fremre festet datt av under vanlig kjøring en dag... Tydligvis hadde ikke siste man som skrudde på bilen skrudd det skikkelig til.. Sjekk om det mangler hos deg og? Ellers kan det jo være at et av motorfestene på sidene har knekt det ser du lett hvis det ligner på en halvmåne under på festet! Ellers er det vel som MarcusN sier.. Sjekk festene til kassa samtidig du. :)

Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Satte bilen på en grav i går, og var under den for å fikse lit frieksos som hadde kommet. Men jeg tror alle feste både til girkasse og motor har det helt fint. Ingenting som var ødelagt eller hadde hoppet av festet sitt. Noen flere ideer om hva det kan være? Brummingen kommer ikke når jeg bare ruser på tomgang, bare når jeg kjører og bilen står i gir så jeg antar at det er i eller rundt girkassen problemet ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har nå funnet ut hva denne brummingen kommer av. Det er noen lager/pakninger i girkassen som er slitte og dermed er det litt vandring i akslingen som forårsaker hoppingen, og brummingen kommer av de slitte lagrene. Noen som vet om dette er en "simple fix" eller om jeg må betale en del for å få bukt med dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår