Gå til innhold

Bakplate - hva og hvor sitter den?

Ranger emnet


ciccio

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Kan noen på en noenlunde lettfattelig måte fortelle en dummie hvor bakplaten på en personbil sitter? Og hvis noen forteller deg at denne "bakplaten er dårlig innfestet" - betyr det at bilen er i ferd med å falle sammen? Eller snakker vi en bagatell av en jobb for å rette dette?

 

Takk for konstruktive svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

355bakplate4.jpg

 

:google

 

 

PS! Det kan avhengig av designet på bilen hende at den blir litt løen i ræva. De aller fleste bakplater er sveiset inn som en del av skallet på bilen. Men det er jo bare å gi ræva på den et dytt sideveis og føle (se?) om det svaier.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle man gjort uten nettforumer. Takk for forklaring.

 

Dette gjaldt en eldre Toyota Corolla, altså neppe noe sprekt med steilende hester i grillen. Har mottatt beskjed om at bakplate er dårlig innfestet. Men har ingen forutsetninger for å hevde at dette er stor jobb, eller noe man helt greit kan kjøre med uten at det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er eldre Corolla for deg? Er den fire år gammel, eller fireogtredve? Og hvorfor spør du? Har bilen din vært på PKK eller driver du og ser an en bil du vil kjøpe? Klarer du ikke å røske den løs med bare nevene sitter den godt nok for meg. :D Eller hva er problemet rundt det at den er "dårlig innfestet" ?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen burde jeg presisert. Den er 12 år. Nei, dette handler ikke om kjøp. Dette handler om at bilen er solgt. Kjøperen klager på den. Han NAF-tester bilen. Og vips! NAF-konkluderer med dårlig innfestet bakplate - om det er et problem/farlig vet jeg ikke, men det virker jo ikke direkte som om man kan sidestille "dårlig innfestet bakplate" med "bilen mangler bremser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da frister det jo å spørre om alder og tilstand på både kjøper og selger. Hvor mye er det han/hun forlanger av deg og hvorfor lar det seg ikke gjøre å løse dette i minnelighet? Er det snakk om 500kr eller 50.000kr? NAF skal også ha sine kroner.

 

Og hva kom NAF frem til i praksis? Er det en løs skrue et sted så det skrangler litt eller henger det noe i bakken og skraper?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår