Gå til innhold

Bør man bytte turbo etter en viss kjørelengde?

Ranger emnet


locdog84

Anbefalte innlegg

Har en bil som har rulla straks 580k uten trøbbel med turboen, er litt mere slakk enn øsnkelig, men det er allt, har en som har rulla 320k uten noe som helst unormal alakk i turboen, og hadde en som hadde rulla 1,4 runder uten at Turboen bar preg av lang kilmeterstand i det hele tatt, alle MB, og diesel, samt KKK-turboen, men jeg har og skiftet turbo på biler før 100k.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs rett å slett på hvor pressa turboen blir. f.eks så hadde jeg en ET som gikk på 1 bar i ett årstid, den gikk bare bedre og bedre og turboen hadde det fint. FK`n til en kompis med samme ladetrykk og kjøring har bytta turbo 4-5 ganger på samme tid. mye av skylda er at jeg har større turbo, jeg har luftavkjølt oljekjøler og han vannavkjølt osv. jeg har rett å slett bedre kapasitet for høyere ladetrykk pga jeg utvikler mindre varme og får bort varmen mer effektivt. jeg har vel og vært flinkere til å la bilen gå på tomgang en 4-5 minutter etter hardkjøring. for biler med original turbo med originalt ladetrykk så er ikke dette noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter kun når den ryker. MEN man bør bytte returrøren hver 100k eller oftere hvis man ikke bruker å la bilen få ett par minutter etter hard kjøring. Uansett så er det en billig forsikring å bytte hver 100k

 

Mvh

nå gjelder dette en helt vanli person bil :P tror den har ca 90hk :)

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår