HenrikF Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Heisann! Tenker mye på å kjøpe meg bil om dagen.. Har sett på en volvo 940 på finn, med s-90r styling. Syns den er driiiitfeeet, og det er gjort litt forskjellig med motoren: Satt i t-16 turbo Vxt kam M90 girkasse (orginalt på 92 modell, i think) smidde stempler og råder Portet topp 3" eksos Eneste med bilen er at den må på eu godkjenning, og med de fjørene som står på den (kappa senkesett) så er det vell ikke håp.. Men det jeg lurer på er som følger: Fjører er jo null problem å bytte, så regner med at det ikke blir no stress.. Men på eu-kontroll, så måler dem jo co2 osv, så jeg burde vell skru den orginal? Er vell ikke vits å ta sjangse på at dem ikke oppdager motoren? Isåfall, er det bare å skru tilbake org chip, dyser og turbo, og koster dette mye? Mvh Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 S90 R har jeg aldri hørt om.. M90 kasse kom i 1994/95. Vis bilen og ta manglene etterpå. Kappet senkesett sier mye om selve bilen. Bør byttes uansett. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Hvis du ikke har all verdens greie på bil og skuing så ikke kjøp noe andre har vært og kukkelert halvveis ihjel fra før. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikF Skrevet August 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 S90 R har jeg aldri hørt om.. M90 kasse kom i 1994/95. Vis bilen og ta manglene etterpå. Kappet senkesett sier mye om selve bilen. Bør byttes uansett. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23803595 Er den der:) Har ikke veldig peiling på bil nei, men har heldigvis en kompis som kan hjelpe meg da, han kan heldigvis volvo=) Fjørene skal seff byttes, blir jo sånn gjyngehest med kappa fjører :P Men tror dere det er mulig å stille turbotrykket såpass lavt ned, samt bytte dysene og chip at den kan gå gjennom kontrollen, og betraktes som "orginal" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Jeg ville ikke kjøpt den. Argumenter; Ødelagt clutch, garantert hardt brukt, garantert ukomfortabel og må skru endel for å bruke den. Hvis du har tenkt å ha en bruksbil, så ville jeg kjøpt en mere standard bil enn denne. Av erfarings å blir slike biler veldig dyre da det hele tiden er noe som må ordnes eller fikses på. Men dette er mine meninger etter erfaring med dårlige bilkjøp siden 1993. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-jacobsen- Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Jeg ville ikke kjøpt den. Argumenter; Ødelagt clutch, garantert hardt brukt, garantert ukomfortabel og må skru endel for å bruke den. Hvis du har tenkt å ha en bruksbil, så ville jeg kjøpt en mere standard bil enn denne. Av erfarings å blir slike biler veldig dyre da det hele tiden er noe som må ordnes eller fikses på. Men dette er mine meninger etter erfaring med dårlige bilkjøp siden 1993. helt enig i den!! :) Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikF Skrevet September 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Hm, ja! Har sitti å tenkt litt.. Den må på eu-kontroll, det er kappa fjører, og motoren er ikke godkjent ombygd.. Vil jeg ikke få et heeelvette med å bytte tilbake ting, samt at den kommer til å gå på for høy c02 osv, i allefall når det ikke er katalysator på det nye eksosanlegget? Denne her da? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23867210 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Heisann! Trenger hjelp. Lyst å kjøpe Volvo 940! Mvh Henrik Helt klart. Du trenger hjelp! Fort!:chairshot Den sølvgrå var dyr synes jeg uten at jeg følger med på de prisene. Den hadde passert som er relativt-entusiast-eid var det ikke for teipstripa og auelokka. Også skal du vite at '85-88 er de som har så svake råder at eiern forhåpentlig har (hatt vett til å) latt være å skru på trykket. I positiv retning har den fortsatt den orginale luftfilterboksen. Men øyelokk og streamer trekker fortsatt ned på inntrykket. Og for 50K bør det være en ekstremt rustfri bil i tillegg til uskrudd. :eatme: Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Hva med denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23799631 Automat. Kan bygges om greit, men ett fint utgangspunkt. Sikkert endel å gå på når det kommer til pris også.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 En velfungerende automatkasse er da kjekt. ;) Det er jo noe som første eier sikkert betalte 25.000 ekstra for... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikF Skrevet September 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Fin den bilen ja! Sitti å lest litt nå, og slått fra meg 740 egentlig, og litt eldre volvoer.. Prata en del med en kompis, og volvoene fram til 93 vil jeg i grunn ikke ha lenger, om det skal herjes litt med, som det garantert skal! Derfor vil jeg gå for en 93 modell eller nyere, da disse har underspyling, slik at undersida av stempelet, samt kryssbolter osv får kjøling;) Flere som er enige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Jeg er uenig, underspyling er langt fra noe must. Det som er kjekt derimot, er å kjøpe bil med motor som er nyere enn 89/90, da får man tykkere råder som tåler mer (hvis motoren skal gå med ladetrykk). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikF Skrevet September 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 Jeg er uenig, underspyling er langt fra noe must. Det som er kjekt derimot, er å kjøpe bil med motor som er nyere enn 89/90, da får man tykkere råder som tåler mer (hvis motoren skal gå med ladetrykk). Jepp, det er nice:D:D:cheers: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Mars 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 hei! skal muligens kjøpe meg førstebil om noen få dager, å har vært å sett på en volvo 940 se 2,3l 1992. bilen har utrolig lite rust og ser sinnsykt strøken ut både innvendig og utvendig. under panseret så jeg denne røde svakt falmede blokka, med noen få svetteringer av olje. også noe korroosjon rundt det ene innsugsrøret på manifoilden. eksosmanifoilden var helt forventet god og rusten, men ikke sånn heeelt forjævlig. Kjørte også innom en mekanikervenn av papsen som så det kunne være noe galt med eksosanlegget, eller en form for føler. siden det dukket opp et lite varselsymbol i dashen etter vi holdt for enderøret for å høre etter lekasje. var også en pakning rundt termostaten som hadde gått. bilen har gått 212000km og er gubbekjørt hele veien. helhetsinntrykket mitt var at den så og si var ganske så strøken for å være en 92. så om det er noen er som kan veilede meg litt hadde jeg vært glad for det:D og om det er noen som evt vet hvor jeg kan kjøpe deler for å få en litt mer ungdomsbil ut av den, som f.eks skjørter og bra annlegskomponenter:) prisen hadde han sått til 20 lapper, noe som jeg synes virket som en grei pris:) hva tror dere?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg