Gå til innhold

Gamle DEFA fjernkontrollere - programmeres?

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Jeg har en bruks og en hobbybil med to gamle DEFA alarmer.

Den ene har en DEFA Spectra fra begynnelsen av 90 tallet og den andre har en DEFA Patriot 500x.

 

"Spectraen" hadde jeg én fjernkontroll til og "Patrioten" hadde jeg ingen, og fikk tak et par stykker til begge.

 

Han på huggeriet mente at DEFA kontrollerne muligens måtte programmeres om av DEFA for at de skulle virke med alarmene? Må dem virkelig det? Kontrollene til den gamle Spectraen har et deksel som kan skyves tilside hvor det er 9 pinner som kan vippes opp eller ned. Mener å ha lest at kontrollene til Patrioten kan programmeres opp mot alarmen ved å gjennomgå en prosedyre?

 

Noen som har peil? Hadde vært kjekt med en fjernstyrt sentrallås og alarm forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men funker disse alarmene da? De er jo ikke AKKURAT kjent for å holde lenge disse alarmene, og kan skape både starttrøbbel og falske alarmer i hytt og pine. Spesielt når de er så gamle...

 

Det er jo dumt å legge masse tid (og kanskje penger) i å programmere fjernkontroller når alarmen konker ut etter 2 dager(hvis de ikke allerede har konka ut).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er jo å koble opp alarmen men koble ut startsperra og sirena om det er mulig og kun bruke sentrallås funksjonen. Alarmen på bruksbilen (Patriot'n) er kobla ut tror jeg, er hvertfall ikke i bruk.

Hva skal til for å få nødkoden? Hørt det er et styr...

 

Spectra alarmen fungerer forøvrig knirkefritt. Og der er det vel bare de pinnene som skal justeres ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår