Gå til innhold

Oljetype på 2,6 v6?

Ranger emnet


matros72

Anbefalte innlegg

For å si det slik. Om motoren tikker pga slitte ventilløftere så er det kun en ting som bør gjøres: Bytt løfterene først som sist!

Det er alt for mange som bytter til alle slags oljetyper med diverse viskositeter uten videre hell. Hjelper heller ikke å fylle all verdens lurium i oljen osv.

 

Du skal bruke olje med viskositet 5W-40 eller 10W-40. Om du da har tikking så MÅ løfterene skiftes, er ikke oljen det er noe galt med.

 

Fina First 5W-40 på Europris er en god olje, også godkjent iht VW 502.00 / 505.00. Mobil 1 er blant det beste, fås kjøpt bl.a. på Obs.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner den,men oljen må uansett byttes på bilen så sånn sett er det jo greit å fylle rikti olje uansett da:) Men har også hørt om enkelte som har fått byttet løftere på verksted,og hadde like besett tikking etterpå,så er jo en sjans å ta det å virker det som.. Men selger de fina first på europris da? europris her selger kun mobil 1 0-50 olje,og noen blå donker som jeg ikke vet vilket merke er..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg anbefale ebay for kjøping av løftere, har sett de helt nede i en 90kr stk.

Jeg har som Quattro sier forsøkt div oljer på min som nå har rundet 315 000km, men ingen hell på mindre tikking.

Eneste jeg har lagt merke til er at VAG motorer ikke liker Statoil/biltema olja mtp tikking. Hverken ABC eller RP'en liker denne olja, i semi eller fullsyntet.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår