Gå til innhold

Cherokee som går varm.. noen som kan hjelpe meg???

Ranger emnet


Ruud

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en cherokee som jeg ikke finner ut av.. den går stadig varm og koker hvis jeg ikke tar ofte pauser med den, har prøvd alt jeg kan tenke meg nå, men uten nytte. dette er veldig synd for den er så veldig pen i karroseriet og masse nye deler i understellet...

 

det jeg har prøvd er skiftet topp og toppakning (toppen er overhalt av firma som driver med slikt) kjøpt ny radiator og vannpumpe, men uten noe hell..

 

noen som har noen forslag????

har gått til skrittet at jeg selger den hvis jeg ikke finner ut av det, har brukt alt.. alt for mye kr på den nå, uten at det nytter.

finner annonse på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg, som jeg håper du har gjort, er å sjekke termostat, forsøkt å sjekke om den virker som den skal.

Så ville jeg sjekket slanger fra termostat, at disse ikke er tette, samme med slanger til radiator.

Jeg håper egentlig dere har gjort dette før dere gikk så langt som å overhale toppen.

Det jeg lurer på også hvilken type motor er dette?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg, som jeg håper du har gjort, er å sjekke termostat, forsøkt å sjekke om den virker som den skal.

Så ville jeg sjekket slanger fra termostat, at disse ikke er tette, samme med slanger til radiator.

Jeg håper egentlig dere har gjort dette før dere gikk så langt som å overhale toppen.

Det jeg lurer på også hvilken type motor er dette?

 

Hei, tusen takk for svar...

motoren er en 4 liters 6 er.. ja, kjøpte ny termostat, og har skiftet både slanger til termostat og til radiator. så jeg har ikke peiling på hva det kan være... har tenkt på at det kansje er no blokade i motorblokken???????? håper håper håper på hjelp.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nok kjølevæske?

Åpner termostaten?

 

 

tapp kjølevannet, ta ut termostaten og spyl gjennom, hvis skittent vann, spyl til det renner ut rent vann i andre enden.

 

Snu radiatoren "opp ned" spyl "baklengs og ut! :D

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår