Gå til innhold

Høytalere i bil?

Ranger emnet


shyol

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har et spørsmål her!

 

Jeg skal putte noen kroner i bilstereo fordi jeg kjører mye og av en eller annen merklig grunn syns lyden blir best inne i en bil....

 

Vel, mitt spørsmål er ossen type høytalere burde jeg putte foran i bilen, hattehylla, bak osv. da tenker jeg på Mellomtone, diskant, coaxial osv. hvilken skal jeg velge? vis ikke alle! å Hvor er det best og plassere dem i bilen?

 

Foressten noen som vet hvor mange liter en 15" sub 1400w kasse trenger?

"Kan jeg være med og leke?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Foressten noen som vet hvor mange liter en 15" sub 1400w kasse trenger?
Umulig å svare på utifra de opplysningene. Det er tekniske parametre til sub'en som avgjør hvor stor og hva slags kassen sub'en trenger, ikke størrelsen og ihvertfall ikke watt-oppgivelsen.

 

Vel, mitt spørsmål er ossen type høytalere burde jeg putte foran i bilen, hattehylla, bak osv. da tenker jeg på Mellomtone, diskant, coaxial osv. hvilken skal jeg velge? vis ikke alle! å Hvor er det best og plassere dem i bilen?

Mye lettere om du sier hva slags bil du har ihvertfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å svare på utifra de opplysningene. Det er tekniske parametre til sub'en som avgjør hvor stor og hva slags kassen sub'en trenger, ikke størrelsen og ihvertfall ikke watt-oppgivelsen.

 

# 15" 4-ohm subwoofer

# 5-sided polypropylene cone with foamed rubber surround

# frequency response: 15-2,000 Hz

# power range: 100-450 watts RMS

# peak power handling: 1,500 watts

# sensitivity: 89 dB

eneste jeg fant på det men er en sony xplod er ikke top notch akkurat men atm det jeg har hehe

 

Mye lettere om du sier hva slags bil du har ihvertfall... ;)

 

Mercedes 180c

"Kan jeg være med og leke?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det de fleste sier er vel alltid komponentsett foran i bilen diskant og mellomtone/bass som passer, og såklart det dyreste. bak er det greiest å ha noe rimelig, ettersom det ikke er der du sitter og hører på lyd.. hovedsakelig er grunnen i det hele tatt til å ha høyttalere bak for at de som sitter bak skal ha litt lyd om de sitter på med deg.. og klart bassen er vel greiest å ha i bagasjerommet..

 

utover det så må du bare bestemme deg for budsjettet ditt og hvordan du vil ha det i forhold til forsterkere.. hvis du ikke skal spille rotta av nabolaget vil ofte en enkel monoblokk til subben være greit, og om du har en noenlunde grei cd-spiller drar du høytalerne med den, eventuellt fungerer der jo også fint med en 5-kanaler, bare velg ett merke som har litt strømsterke forsyninger..

 

men som sagt, legg opp budsjettet ditt og prøv å få noe som passer godt sammen med forsterkere og mellom de forskjellige elementene

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår