shyol Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Hey, jeg har et spørsmål her! Jeg skal putte noen kroner i bilstereo fordi jeg kjører mye og av en eller annen merklig grunn syns lyden blir best inne i en bil.... Vel, mitt spørsmål er ossen type høytalere burde jeg putte foran i bilen, hattehylla, bak osv. da tenker jeg på Mellomtone, diskant, coaxial osv. hvilken skal jeg velge? vis ikke alle! å Hvor er det best og plassere dem i bilen? Foressten noen som vet hvor mange liter en 15" sub 1400w kasse trenger? Siter "Kan jeg være med og leke?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Velkommen til forumet! birthday Foressten noen som vet hvor mange liter en 15" sub 1400w kasse trenger?Umulig å svare på utifra de opplysningene. Det er tekniske parametre til sub'en som avgjør hvor stor og hva slags kassen sub'en trenger, ikke størrelsen og ihvertfall ikke watt-oppgivelsen. Vel, mitt spørsmål er ossen type høytalere burde jeg putte foran i bilen, hattehylla, bak osv. da tenker jeg på Mellomtone, diskant, coaxial osv. hvilken skal jeg velge? vis ikke alle! å Hvor er det best og plassere dem i bilen? Mye lettere om du sier hva slags bil du har ihvertfall... ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shyol Skrevet August 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Umulig å svare på utifra de opplysningene. Det er tekniske parametre til sub'en som avgjør hvor stor og hva slags kassen sub'en trenger, ikke størrelsen og ihvertfall ikke watt-oppgivelsen. # 15" 4-ohm subwoofer # 5-sided polypropylene cone with foamed rubber surround # frequency response: 15-2,000 Hz # power range: 100-450 watts RMS # peak power handling: 1,500 watts # sensitivity: 89 dB eneste jeg fant på det men er en sony xplod er ikke top notch akkurat men atm det jeg har hehe Mye lettere om du sier hva slags bil du har ihvertfall... ;) Mercedes 180c Siter "Kan jeg være med og leke?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Da veit me at det er ein Sony Explod 15" Er bilen ein 1993 modell eller 2010 modell? Sedan eller stasjonsvogn? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shyol Skrevet August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Da veit me at det er ein Sony Explod 15" Er bilen ein 1993 modell eller 2010 modell? Sedan eller stasjonsvogn? 1997, Sedan type Siter "Kan jeg være med og leke?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpikeMan Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 det de fleste sier er vel alltid komponentsett foran i bilen diskant og mellomtone/bass som passer, og såklart det dyreste. bak er det greiest å ha noe rimelig, ettersom det ikke er der du sitter og hører på lyd.. hovedsakelig er grunnen i det hele tatt til å ha høyttalere bak for at de som sitter bak skal ha litt lyd om de sitter på med deg.. og klart bassen er vel greiest å ha i bagasjerommet.. utover det så må du bare bestemme deg for budsjettet ditt og hvordan du vil ha det i forhold til forsterkere.. hvis du ikke skal spille rotta av nabolaget vil ofte en enkel monoblokk til subben være greit, og om du har en noenlunde grei cd-spiller drar du høytalerne med den, eventuellt fungerer der jo også fint med en 5-kanaler, bare velg ett merke som har litt strømsterke forsyninger.. men som sagt, legg opp budsjettet ditt og prøv å få noe som passer godt sammen med forsterkere og mellom de forskjellige elementene Siter Mine biler:'96 Toyota Carina E *SOLGT*'96 Volvo S40 *SOLGT*'02 Volvo V40 *BYTTET* '94 Volvo 850 *VRAKET..*'04 VW Passat *MIN* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shyol Skrevet August 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 da går for et komponentsett eller 2 var egentlig det jeg lurte på, viste ikke at det fantes slike pakker, tusen takk :) Siter "Kan jeg være med og leke?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpikeMan Skrevet August 19, 2010 Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 er nok det lureste :) Siter Mine biler:'96 Toyota Carina E *SOLGT*'96 Volvo S40 *SOLGT*'02 Volvo V40 *BYTTET* '94 Volvo 850 *VRAKET..*'04 VW Passat *MIN* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg