Gå til innhold

Usaklig dyrt med coilovers

Ranger emnet


prince_

Anbefalte innlegg

Hahaha!!! For å strø litt salt i såret får men et ok sett til 2500 til Golf :D

 

Men er vel ingen som lager billigsett til en bil som er beregna for bestefar og bestemor eller raggere på gränsen.....

 

På den andre side er jo litt mer jobb å godkjenne et coiloversett for 240 som ikke har et eneste fjørbein...

 

Og et sellholm eller öhlinssett koster ikke noe mindre for en Sierra. Men sett til Vw og Ford etc er det mye større etterspørsel etter siden de er populære i større områder enn norge og sverige.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 problem å laga sjøl. få i gjenget rør, egnede fjører og sveis. får vel kjøpt byggesett på pedersen. eventuelt skaff deg noe billig "ferdig coilover" på Ebay å modifiser så det passer på volvo navet. veldig enkelt. modifiserte civic coilovers til min 740 forran. bak så laga jeg omtrent alt sjøl og bestilte fjører fra åkrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

tjah, hva skal jeg si? kjører med bilstein racing dempere fra pedersens, bilen er drittstiv og foran kan du justere den stort sett så høyt eller lavt man vil. bak så er det visstnok 2 options på fjærerene. husker ikke helt hva forskjellen på høydene var. og dette visste selvfølgelig ikke jeg når jeg handlet...så jeg fikk de lange, så de har jeg kappet nå samtidig som jeg har de på laveste justering. man kan senke såpass foran med disse at man må bygge ned kuler for å få styringen tilbake;)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår