Gå til innhold

Mye hvit røyk fra eksos og plutselig stopper...

Ranger emnet


Ha6en

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en Golf mk2 1991 1.8GL av en kamerat, han er flink til å skru siden han har fagbrev i lastebil mekaniker^^

Jeg har ikke så mye greie på bil akkurat så tenkte jeg skulle spørre noen her :)

 

når bilen begynner å bli litt varm kommer det mye hvit røyk, også etter en stund på tomgang stopper den plutselig, turtallet bare detter ned, kan holde det oppe en stund med gassen, vet ikke hvor lenge:P det har jeg da ikke prøvd, men altså når den da har stoppet blinker det lyset på oljen? og det lyset på Dynamoen lyser.. Noen som vet hva som er galt? Merket også at det var litt vann i eksospotta..

 

takker for svar! :D

VW Bora V5!

Golf II 1.8 GL (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe for oljetrykk og lading skal lyse når motoren stopper, er helt normalt. Litt kondens ut eksosen er også normalt (hovedsaklig på kald motor), men det skal ikke komme hvit røyk ut. Det er tegn på defekt toppakning.

Du har sjekket at det er olje på motoren? Oljelampen lyser vel ikke når motoren går?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljen har jeg peilet flere ganger, så det er nok olje på den..

Hvordan finner jeg ut om det er topplokket som er gåent?

 

Kan ikke være pga at jeg kun har småkjørt bilen:P Prøvd den så vidt i byggefeltet og har flyttet den flere ganger pga vasking og bilder osv ^^

VW Bora V5!

Golf II 1.8 GL (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvit røyk i eksosen kan tyde på dårlig toppakning eller sprekk i topp. men det kan også være at du har fått mye vann inn i eksosanlegget enten i form av kondens eller at det har kommet inn bakfra ved vask el. kjør bilen på en kvarters tur og se hva som skjer med eksosen. blir det borte er det nok bare vann i eksos anlegget som må dampe bort..

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår