Gå til innhold

Alarm går når det regner

Ranger emnet


Boblee

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem med passaten min.

Når det regner ute, så går alarmen vær gang. Og alle taklysa begynner å lyse.

Hvis jeg prøver å låse går alarmen igjen, og lysa slukker ikke.

 

Så for at lysa ikke skal lyse og at alarmen ikke skal gå, må jeg la bilen stå ulåst, og slå av lysa selv..

 

Noen som har peil på hva det kan være? Høres jo litt merkelig ut:confused:

Golf 4 GTI(R32 look)

 

 

Passat 1.8T til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en passat, vil jeg tippe på defekte mikrobrytere i låsekassa. Det vil medføre feil på kupelys, alarm, sentrallås og el-vinduer. Ikke nødvendigvis alle disse men...

 

Disse bryterne er ikke vanntette, selv om de er svært utsatt for vann.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om kjøreskolebilen når jeg kjørte opp.. Også en Passat. Når han låste opp med fjernkontroll på nøkkel, så gikk alle vinduene ned og baklys kom på :D

 

Haha :) Moro med passat gitt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det regner ute, så går alarmen vær gang. Og alle taklysa begynner å lyse.

 

Sjekk under teppet på passasjersiden. Hvis det blir noe feil med dreneringen i motorrommet så blir det gjerne vått her. "Tilfeldigvis" finner man også en svart boks her som inneholder den elektroniske styremodulen for alarm, lys, vinduer, etc.

 

Jeg sjekket tilfeldigvis min i går, og det var meget fuktig. Skal tørke det med en skotørker, og så håper jeg å kunne finne og tette lekkasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår