Gå til innhold

Straff for å snike seg forbi autopass?

Ranger emnet


srheim

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte bare på om det var noen som viste hva straffen for å snike seg forbi autopass bommene uten å betale?

 

Har begynt med dette helt siden jeg så en som gjorde det, så hadde vært kjekt å vite hva en eventuell straff er.

 

 

 

Tu.

 

Nå lurer jeg veldig på hvordan du sniker deg forbi altså.

Sånn helt seriøst, for jeg bor også her i Trondheim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar bilde av bilen, og sender regninga i posten. Og mulig med et straffebegyr eller lignende...

 

Spørsmålet hans var om han kjører på et fortau e.l, en blir ikke tatt bilde av da. Derimot ved ugyldig passering blir man fakturert for passeringen + 300 kroner i straffegebyr pr. passering.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en bil kjøre i motsatt kjørefelt for å slippe å betale. Vet ikke om dette stemmer, noen som kan bekrefte det?(mener småveier hvor det er satt opp autopass) for eks. ved Trosterud i Oslo.

 

Kjenner en som brukte motsatt felt en stund. En dag sto politiet og ventet på han og ble belønnet med førerkortbeslag for uforsvarlig kjøring og fikk senere en bot på 9000. Bomveiselskap melder fra til politi hvis de ser noen prøver å kjøre motsatt. hvis ikke filmene viser bil og nummer så kan de se etter mønster og velge å vent på bilen en dag hvis det fortsetter. Politiet er veldig streng på slik kjøring og dessuten er det ikke en fotoboks så om man kjører over 170 så fungerer den fortsatt. Lysene blinker bare 60% gangene jeg passerer, men på nettet er det tydlig at de får med seg hver eneste en.

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen straff, annet enn den straffen du får for eventuelle lover du måtte bryte for å snike deg rundt. Mao avhenger det av hva du gjør. (I Oslo finnes det ihvertfall flere plasser der det er mulig å komme rundt bommen på helt lovlig vis).

 

Mange plasser har dobbel sperrelinje mellom så da har man lite å klage på hvis man blir tatt..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en sak i media om noen nye bommer ... på Jæren? Husker ikke, mener det var Rogaland. Der har de som en konsekvens satt opp kameraer som dekker den motgående fila og/eller begynt med de allerede nevnte politikontroller. De nevnte spesielt en passering som står midt på ei strekke hvor det er lettvint å legge seg over.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Særdeles morsom spøk. Holdt på å få hjerteinfarkt nå.. :deng

 

Hva er det du griner etter? Om du ikke skjønte det jeg skrev så kan jeg fortelle deg hva jeg mente.

 

Jeg passerte en autopass stasjon i Namsos og hadde verken kort eller penger på meg så jeg tengte "jaja, de sender sikkert regning i posten" og joda, de sender regning....bare med en "bot" på 300kr i tillegg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår