Gå til innhold

Eksos på V6

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Kjøp ny Cat på Biltema. Koster bare 700. Byttet på Astran, og det fjernet lyden, samt at den gikk noe bedre etterpå. Tok meg en halv time å sveise på ny. God som gull. Skal gjøre det samme på Omegan når den blir klar...

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meg det :) Glemte å si det, men skal du ha litt mere sporty lyd, er det jo bare å kjøpe Cat-back anlegg fra Simons. Får det på din lokale Bilextra forhandler. Koster rundt 5000.- Bli det på min etter godkjennelse på Trafikkstasjonen :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker sikkert bra det da ;) holder på å lage til noe greier med en supersprint potte bakerst ;) håper det blir bra :D etter det så skal jeg gjøre meg ferdig med ledningsnettet :P skal prøve å begynne på det i kveld :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomme cat'r og Simons anlegg blir knall lyd! + Konfilter! ikke kom å si det blir effekttap!

 

Tror for det første at du skal ta deg en tur til øre, nese, hals avdelingen hos ditt nærmeste sykehus for å sjekke hørselen.

Katter uten innmat og v6 høres ut som metall skrangling.

Hvis du har ett 3/2,5" rør som går inni hver katte, med katalysator metallet rundt så skjønner jeg at du kan synes det høres ok ut.

Det høres greit ut på enkelte turtall også, så hvis det bare er pusekjøring du bedriver høres det ok ut. hvis bilen blir brukt litt hardt høres det helt for jævelig ut.

 

Effekttap.. V6 motorene skal ha en viss motsand i eksosen for å yte optimalt. Jeg merka i hvertfall ingen positiv forskjell med tomme katter, den dro kansje tilogmed litt dårligere på lavt turtall. Jeg skal ha katter igjen i hvertfall.

 

Hvordan er du sikker på at det ikke blir effekttap?

Konfilteret, og simons eksosen, vil kansje kompensere for effekttapet du får når du mister innmaten i kattene.

5-8% effektøkning på begge. Det gir totalt 10-16%, noe som ikke er reelt i det hele tatt. Og 10% effekttap på fjerning av katter, så er du tilbake på 170/211/218 hk.

 

Skal du ha effektøkning på disse motorene er det greenrør, letta svinghjul, kvassere kammer, chip som gjelder. Skal du bygge seriøst er det nye stempler, råder, rådelager, bærelager, datasprut. I tilegg må du ha underspyling pga dårlig kjøling på v6 ved høyere effektuttak og ombygging til utvendig oljekjøler. + Kompressor.

 

Hadde planer om serriøs ombygging av x30xe for et års tid sia, og det kom på over 100 000 og da endte jeg på 350-400hk.

 

Ikke snakk om at man kan få 50hk+ i en bil nesten gratis.

Endret av Terjeo

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sjekka HELE kroppen min for en snikende sjukdom siste 2 ukene..

Men! 2,5'n min er frisk! har ikke gått mer enn 155 000 ærlige kilometer. har prøvd den opp mot identisk bil. med originalt eksosanlegg og innsug skal siest.

Bmw 325 E36, med automat riktignok måtte og gi tapt..

Etter jeg fjerna EGR ventilen har jeg fått ett helt rent innsug (hele innsuget vart rensa når jeg flytta oljekjøleren utav blokka)

Bilen er nesten lydløs på tomgang, fin snerr på 3000, tja.. fra 4500 o/min er den kansje i overkant!

Mener du att en katalysator skal TILFØRE effekt?? Prøv å pust gjennom ett sugerør.. jogg med ett sugerør i munnen.. Effektivt? Viss en noenlunde moderne sugemotor får lettere aspirasjon, så tilpassest bensinmengda etter luftmengda inn. (og ut) økt effekt med andre ord.

Endret av muren motor

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår