Gå til innhold

ISO overgang 98'Passat

Ranger emnet


Noober

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en grønn Passat sedan 98' mod.

 

Igår etter mye banning og plundring fikk jeg endelig ut spilleren og sett hvordan det så ut bak. ( Pappa sa forøvrig først da jeg var ferdig, at han hadde sånne nøkler til å dra ut blaupunkt spillere med. :deng)

 

[Har et bilde av kontaktene, men skjønner ikke hvordan man legger de inn her..

Det jeg lurer på er hvordan ISO overgang jeg må ha for å få satt inn en nyere spiller?

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg rekner med at du har iso kontakter i bilen din.

Dei Blaupunkt spillerene eg har vært borti, har hatt isokontakter bakpå spiller.

Kjøper du ein ny spiller so følger det med ledninger med isokontakt i enden

 

Er nok mange måter å legge inn i bilder. Eg legger bilder inn på photobucket. Og so kan eg legge dei ut på forskjellige forum derifra

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ingen ISO-overgang nei, bilen har dette allerede, men klink gjerne ut bilder allikavel; kikker-genet er gjerne fremtredende hos fora-brukere! ;)

 

Ok, så det er slik ja. Her kommer bilde :D

 

Så dere mener at hvis jeg kjøper en ny spiller, så er det bare plug n play?

IMAG0211.jpg

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står sikkert i bruksanvisningen kva ledningene er til!

 

Det kan f.eks. være remote til forsterker (vanligvis blå/kvit) og remote til antenne. (vanligvis blå)

 

Det kan nok stemme. Men hva er vitsen med remote til antenne, når jeg har egen kobling til antenna bak? Radion og alt funker jo..

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt poenget med det da men. På en annen side, så er radiosignalene litt skurrete..

 

BTW: En annen ting- Jeg skylder ei venninne av meg en tjeneste ( If you know what i mean (H) ) Neida, men har lovt hun å hjelpe henne å bytte spiller i bilen hennes. Ho har en opel corsa 97 model. Og før jeg begynner å briljere med kunnskapene mine, så kanskje en av dere veit hvordan det er på corsa? standard kontakt bak, plug n play, eller må man ha overgang?

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt poenget med det da men
Det sitter høyst sannsynlig en signalforsterker ved antenna i bilen din, og den må ha 12V for å fungere. Vanligvis får den 12V gjennom antenneledningen rett fra originalradioen, men tar man vekk originalradioen får dermed ikke den signalforsterkeren noe driftspenning lenger.

 

Derfor må man plugge inn en adapter som gir 12V fra den nye spillerens AntennaRemote-kabel gjennom antenneledningen og bort til antenneforsterkeren. Vips, så har man ordentlig radiomottak igjen.

 

Forøvrig sitter det også ISO-kontakter i Corsaen, og du må nok bytte om på Rød og Gul ledning fra den nye spilleren for at den skal beholde minnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel... ja, det er en Remote-inngang, for de som har multifunksjonsratt originalt, eller for å plugge inn en Sony joystick-fjernkontroll.

 

rmx4s.jpg

 

Den du ser etter over her til antenneforsterkeren, er blant ledningene fra spilleren, er blå og er merket med Ant. Rem.

 

Den Blå ledningen med Hvit stripe er merket med Amp. Rem. og brukes for å slå på eksterne forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår