Gå til innhold

forsinket levering av ny bil

Ranger emnet


gde

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt en ny Skoda hos forhandler i Oslo. I kontrakten står det "antatt levering uke 30". I uke 27 fikk jeg epost fra forhandler som sier at bilen er ferdig produsert den 02.07 og ventes å komme til Norge før uke 30.Flott tenkte jeg.

Da jeg ikke hørte noe fra selger sendte jeg epost i uke 29.Selger svarer med at bilen er forsatt i Tsjekkia og pga ferie i fabrikken blir ikke sendt til Norge før august. Ny leveringstid uke 3 eller 4 i august.

Kan jeg kreve noen kompensasjon her? Levering blir da 3-4 uker etter leveringstid skrev i kontrakten.Det som plager meg her er at i kontrakten står "antatt levering uke 30".

Har jeg noen rett å kreve kompensasjon eller er det selges "godvilje" som jeg må gå på....

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av meg bestilte Nissan Qashqai med en gang den kom for salg, den ble forsinka med 4 eller 5 mnd, det eneste ho fikk i kompansasjon var gratis leiebil i denne perioden, grunnen at ho hadde solgt tidligere bil i påventa av ny, som da kom 4/5 mnd etter anntatt leveringstid.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skjedde da kompis av meg ventet på forsinket ny Audi, var at hans innbyttebil jo sank i verdi for hver km han fortsatte å bruke den, uten at det hadde innvirkning for avtalet innbyttepris. Og så fikk han låne noen nye A5-er når de kom, sånn for noen dager. Ingen kompensasjon, og er jo ikke helt uvanlig at det drøyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår