Audi1991 Skrevet August 2, 2010 Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 Skulle bare kjøre hjem fra en kompis ei natt i forrige uke, en kjøretur på 500m. Det hadde regna rimelig mye et par dager, og bilen hadde allerede vist at hun var misfornøyd med å bli maskinvaska (vann ut fra varmeapparat og egen dam i kanalen bak motorommet. Nå er alt tørket og fint. Kommer meg 100 meter fra huset hans, og bare trillet på tomgang nedover bakka. Så døde motoren, og det var ikke snakk om å få fyr på den igjen. Kinna helt fint, men plutselig stoppa starteren å gå rundt, så jeg tenkte det var dårlig med batteri. Så da var trillstart neste forsøk, men siden det var vått og glatt så låste bare hjula seg. Fikk tauings hjem, og pga klikking fra releet til bensinpumpa, tenkte vi det kunne være tett filter eller så. Nytt filter er satt inn, men det bare fortsatte. En jeg kjenner (som kan endel bil av den gamle skolen), mente at jeg var for snill når jeg hørte starteren slå og få mye motstand. Så han klinte til og til slutt dro motoren rundt. Nå høres ikke motoren ut som før når det kinnes, så jeg frykter kompresjon og det som værre er. Bilen har fungert konge siden vi bytta clutch i våres en gang. HJELP! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 2, 2010 Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 Minner mye om register brudd.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi1991 Skrevet August 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Redd for det, selv om det kan virke litt rart mtp at motoren har gått 180000 og sjansen er stor for at reima ble byttet rundt 100. Men forrige eier satt inn den motoren så jeg veit jo ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi1991 Skrevet August 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Har sjekka regreima i dag, og den ser hel og fin ut. Kammene går fint rundt. Bensinfilter og relé er bytta, men releet klikker like ivrig som før, og jeg kan høre pumpa går innimellom vært klikk. Disse kommer tett på hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 Er ikke sikker, men tror hjærnen sitter utsatt til på disse (hvis det er C4 karosseriet). Når dreneringen ved varmeapparatvifta er tett kan det visstnok komme vann ned på hjærnen til motorstyringa og lage store vanskeligheter (les: ødelagt hjærne). Ikke skyt meg hvis jeg tar feil. Mvh movikong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi1991 Skrevet August 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 (endret) Det skal jeg se på. Da lurer jeg på hva boksen under baksetet er for noe? den har en plugg (ligner på nettverkskabel) som kan plugges i noe. EDIT: foresten så var det vann under det setet også. Derav problemet med dugging av rutene med en gang det ble under 15 grader ute. Endret August 11, 2010 av Audi1991 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 Skru ut en plugg og se etter gnist. Ingen gnist, feil med hjerne eller tenningsanlegg. Har du gnist, se etter problemer med drifstofftilførselen. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 Hos meg har jeg 2 bokser under baksetet. Det er sentrallåsboks (firkantet med en sylindrisk form på 'toppen') og hjernen (eller??)(den har et hav av ledninger i én kontakt). Så er ikke helt sikker hva du mener med nettverkskabel-liknende ting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi1991 Skrevet August 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Ja, jeg har også de to. Det jeg mener er at den har en kabel som går ut fra den, med en plugg som ser ut som om den kan kobles i en laptop. Tenkte også at dette er hjernen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Skru ut en plugg og se etter gnist.Ingen gnist, feil med hjerne eller tenningsanlegg. Har du gnist, se etter problemer med drifstofftilførselen. Gjør gjerne dette først, så tar du det derfra... Vær forsiktig når du gjør dette så du ikke får støt. Hold også den delen av pluggen som skal til Jord/gods godt fast mot jord slik at du ikke mister jordinga; vet ikke hvordan det er på Audi, men på noen biler kan tenningsforsterkeren ryke hvis pluggen mister jordinga. Lykke til. mvh movikong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangOchFjul Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 det høres ut som det samme problemet som jeg hadde for noen uker siden.. jeg har en 2,6 liter så vet ikke om det er helt det samme.. men det hadde pøsregnet en hel uke, og når jeg skulle hjem fra jobb på fredagen så ville den ikke starte.. startmotoren gikk rundt, men den ville ikke tenne.. prøvde alt mulig, og endte med at naf måtte hente meg, (siden jeg har automat) :P når jeg hadde den på verksted sa de at det var en halvleder som ga spenning til coilen som var ødelagt.. delen kostet 1750,- eller noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi1991 Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Tikket bensinpumpereleet ditt også? og hva er en halvleder?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi1991 Skrevet September 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 (endret) Har vært litt til og fra bilen i det siste. Klikkinga i releet er den samme, men har prøvd å tjuvkoble det. Da gikk bensinpumpa som normalt, men den kutter ikke. Det tyder vel på at den ikke får bygd opp trykk. I tillegg skal det sies at bilen ikke har gnist heller. (det kommer litt bensin til regulatoren og rundt, men pluggene er knusktørre). Begynner å bli rimelig bekymra igjen fordi det har kommet en stygg pipelyd når jeg kinner, antagelig pga. endel kinning (og da blir den jo ikke smurt). Endret September 12, 2010 av Audi1991 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.