mortenwb Skrevet August 1, 2010 Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 Hei! Corrado sin G60 motor er en 8v. Sett flere som kjører med 16v topp. Hvilken topp er de de bruker? GTI 16v toppen ? Hva trengs av deler for å bytte topp? Mtp på register, tenning etc. Trengs det skifte stempler? Mtp på ventiler, osv... Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 1, 2010 Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 Du trenger hovedsaklig toppen og innsug, men du trenger også noen tilleggsdeler. Skal se hva jeg finner ut... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 1, 2010 Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 (endret) PÅ bildet ser du et kit som selges av http://www.bahnbrenner.com I tillegg til dette kitet trenger du en 16v fra en golf eller lign. Med motorkode KR eller 9A. Håper dette var bra nok svar? Endret August 1, 2010 av EliteCorrado Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet August 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 Var kjempe bra var :D Bare vente litt på bilen nå, så jeg kan starte skru :) Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 23, 2010 Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 stempler er og en fin ting :) da utformingen på g60 stempler kontra 16v stempler er vesentlig forskjellig :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 16v topp på G60 bunn gir ca 6,5:1 i kompresjon og bilen blir slappere enn en Golf 2 med 75 hk motor når ladetrykket ikke er der. Til sammenligning har G60 8:1 i komp, 16v har vel 10,5-10,8 avhenging av motor og Audi S2 (som er en 16v med en ekstra sylinder og turbo) har 9,2:1 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 16v topp på G60 bunn gir ca 6,5:1 i kompresjon og bilen blir slappere enn en Golf 2 med 75 hk motor når ladetrykket ikke er der. Til sammenligning har G60 8:1 i komp, 16v har vel 10,5-10,8 avhenging av motor og Audi S2 (som er en 16v med en ekstra sylinder og turbo) har 9,2:1 Blir ingen 16v konvertering ennå. Får se hvordan det går på Eu-kontroll på mandag først :thumb Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.