Gå til innhold

Trimming - hvor kjøpe deler?

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Her står det alt du trenger å vite tom trimming av 1.8t motoren..

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131605

 

må kansje være medlem for å lese det..

 

Den har jeg lest:)Er ikke medlem eller så hadde jeg sendt denne karen en PM.

Det var der jeg fant lista over utstyr jeg trenger.

 

Siterer en som driver firma(Magnus Aarflot): side 3 i den tråden.

Har bygd en del 1.8t'er etterhvert. Riktignok for andre, men for å nå 300hk som så mange ønsker seg, så er det en løsning som går igjen hos meg iallefall.

 

GT28rs, 440cc dyser, 3"mafhus, fmic, oppgradert manifold, 3" downpipe og 2.5" eksos videre under og mapping. på 1.2-1.3bar har effektmålingene ligget på 298-318hk og 397-414nm.

 

Bør jeg byttet bensinpumpa også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Hvordan finner jeg ut av det? Vil dem som mapper bilen finne ut av det? Skal montere alt selv og få mappet bilen hos flissundet. Må bilen fraktes på henger da? Vil jo ikke risikere motorhavari. Eller er det bare å sette inn en større bensinpumpe som koster 1500kr hos turbopower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre bilen med orginale dysene med nye turboen og de andre oppgraderingene, men ikke la turboen lade noe spesielt når du kjører. Monter nye dysene når du er fremme for mapping. det kan være lurt å montere ny bensinpumpe, jeg har fin blanding med orginalpumpa på, men vet ikke enda effekten i min bil. Den skal være ca 300hk. Husk at med alt du trenger til denne oppgraderingen så blir det fort 20-25 tusen kr, og koste på ei pumpe er småpenger.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre bilen med orginale dysene med nye turboen og de andre oppgraderingene, men ikke la turboen lade noe spesielt når du kjører. Monter nye dysene når du er fremme for mapping. det kan være lurt å montere ny bensinpumpe, jeg har fin blanding med orginalpumpa på, men vet ikke enda effekten i min bil. Den skal være ca 300hk. Husk at med alt du trenger til denne oppgraderingen så blir det fort 20-25 tusen kr, og koste på ei pumpe er småpenger.

 

Takk for hjelpen:)

 

Ja, bensinpumpe er jo småpenger iforhold til totalen.

 

Vet du eller noen andre som leser hvor jeg kan få dette billigst? Noen links?

 

Når jeg ser på turbopower sin side står det to forskjellige turboer som heter GT2860RS. Ene som er egnet 320hk og andre for 340hk. Hva skal jeg se etter når jeg bestiller dette på nett? Hvilken skal jeg ha?

 

Hvor mye bruker du på blandet kjøring, har bensinutgiftene økt mye hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Magnus er en god kamerat av meg. Er lurt å bytte bensin pumpe ja. Turbofun selger billig og brukbar manifold som holder mer enn bra nok til 300hk. Det beste er en gt 28rs med eliminator kit som det heter. Da følger alle slanger å alt du trenger med.

Old Volvos Never Die, They Just Go Faster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Magnus er en god kamerat av meg. Er lurt å bytte bensin pumpe ja. Turbofun selger billig og brukbar manifold som holder mer enn bra nok til 300hk. Det beste er en gt 28rs med eliminator kit som det heter. Da følger alle slanger å alt du trenger med.

 

Eller du kan ringe magnus på es tuning:92427663

 

Takk for svar.

 

Ringer Magnus etterhvert.

 

Planen er å kjøpe inn litt og litt. Montere iløpet av neste Sommer og få mappet bilen også. Har ikke råd til å ta alt på en gang.

 

Nå har jeg sett på turbofun/qwt.no Hva inneholder det kitet? står jo ikke hva som følger med, hva må jeg kjøpe i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var blitt noe nytt der nå. Men snakk med magnus så vet hvor du kan kjøpe deler,eller så skaffer han det sikkert til deg. Da får du i hvertfall det du skal ha. Han maper jo også biler. Lønner seg uansett å snakke med den personen som skal mape bilen for deg.

Old Volvos Never Die, They Just Go Faster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel egentlig ikke å prate så mye med den som mapper når det gjelder dette oppsettet egentlig, men alltid lurt å ha litt kontakt med tuneren føre du oppgraderer bilen. Du trenger ikke velge GT2860R som er ratet til 340hk. Du bør ikke ta ut mere enn ca 300hk når du har orginal innmat. Forskjellen på de GT2860R turboene er at Eksoshuset har forskjellige størrelser, du bør egentlig velge det minste, som gjør at turboen spoler fortest, du får uansett nok effekt til orginal bunndel som du har ;) Et annet alternativ er å se om du finner en T3 Super 60 turbo, slik som jeg har, de er billige og spoler raskt de også. De skal klare rett over 300hk, og det holder jo. Jeg er veldig fornøyd med spol up'n på turboen min å draget den leverer. Men husk at kun Turbonetics har ekte Super 60 turbo, Garret er ikke det. Hvorfor garret ikke er like bra er jeg usikker på. Bare ett tips til å spare deg en god del tusen kr. Og ikke glem å bytte clutch samtidig, hadde jeg måtte mappe bilen min så hadde jeg ikke fått gjort det enda, da orginal clutchen bare slurrer nå når jeg får trykk.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var blitt noe nytt der nå. Men snakk med magnus så vet hvor du kan kjøpe deler,eller så skaffer han det sikkert til deg. Da får du i hvertfall det du skal ha. Han maper jo også biler. Lønner seg uansett å snakke med den personen som skal mape bilen for deg.

 

Ringer han imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel egentlig ikke å prate så mye med den som mapper når det gjelder dette oppsettet egentlig, men alltid lurt å ha litt kontakt med tuneren føre du oppgraderer bilen. Du trenger ikke velge GT2860R som er ratet til 340hk. Du bør ikke ta ut mere enn ca 300hk når du har orginal innmat. Forskjellen på de GT2860R turboene er at Eksoshuset har forskjellige størrelser, du bør egentlig velge det minste, som gjør at turboen spoler fortest, du får uansett nok effekt til orginal bunndel som du har ;) Et annet alternativ er å se om du finner en T3 Super 60 turbo, slik som jeg har, de er billige og spoler raskt de også. De skal klare rett over 300hk, og det holder jo. Jeg er veldig fornøyd med spol up'n på turboen min å draget den leverer. Men husk at kun Turbonetics har ekte Super 60 turbo, Garret er ikke det. Hvorfor garret ikke er like bra er jeg usikker på. Bare ett tips til å spare deg en god del tusen kr. Og ikke glem å bytte clutch samtidig, hadde jeg måtte mappe bilen min så hadde jeg ikke fått gjort det enda, da orginal clutchen bare slurrer nå når jeg får trykk.

 

Takk for tipset:)

 

Skal oppgradere bremser også. Noen som har noen bremsekit å anbefale som ikke koster skjorta?

 

Hvilken clutch anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår