Gå til innhold

Varsellampe for slitte bremser

Ranger emnet


Huddle

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Varsellampa for slitte bremseklosser forann lyser i bilen min.

Men bremseklossene er skiftet for kun et par måneder siden.

Var i kontakt med en mekaniker og han tippet at jeg hadde kjørt over noen kvister e.l som kan ha revet løs ledningen fra sensoren på bremseklossene.

 

Noen som kan forklare litt hvordan de skal sitte festet, eller andre som kan ha noen annen forklaring på problemet? Noen som har opplevd det samma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg bommer totalt må, men på den gamle AXen min så fungerer det sånn at det er en ledning som er støpt inn i klossen så når klossen blir slitt så legger denne seg til jord. denne ryker ganske ofte, og hvis den da kommer borti gods Sp vil den gi feil signal. på min bil er dette enkelt å sjekke, bare se om ledningen er løs ( og så fjerne den :p)

 

som sagt, mulig jeg er på bærtur, men jeg holder hvertfall liv i tråden ;)

 

aavar

Endret av aavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig aavars tips er løsningen her.

 

Usikker på om du må koble til diagnoseutstyr for å slette feilkoden som kommer når du har slitte klosser men ganske sikker på du skal slippe det.

 

Men uansett er det ingen fasit på hvor lenge bremsene skal vare.

Sjekk derfor klossene fysisk selv å se hvor mye belegg det er igjen.

Undersøk også de bak. Husker ikke hvordan det er på MK5, men flere biler har både foran og bak eller gjerne krysset en foran og motsatt side bak.

Du får opp samme feilkode i dashbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare slitasje sjekk på framhjul og eine sida. det kan være at kabelen ikkje har skikkelig kontakt eller at det er fuktighet i kontakten.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår