Gå til innhold

Passat 98' med div feil

Ranger emnet


Noober

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har oppkjøring om 2 uker på bil, og igår fikk jeg min nye bil, Passat 98' mod, metallic grønn sedan.

Har noen spm ang noen småfeil

 

Airbag lampen lyser. Må vel ta den på service, men er det noen som vet hva det kan være?

 

Venstre bakdør

 

Har hørt at den venstre bakdøra har en barnesykdom på gamle passater. Sentrallåsen låser/åpner alle dørene untatt denne. Samme gjelder vinduene. Når jeg styrer vinduene fra sjåfør setet fungerer alle untatt venstre bakdøra. Noen ødelagte/skadde ledninger kanskje?

 

Ellers er den veldig fin :D

 

BTW: Nøkkelen består av to deler, en nøkkel-enhet og en egen del med knapper til låsing på. Går det an å få kjøpt en ny nøkkel et sted? Sånn at alt blir i en bit sånn som på nyere biler?

 

På forhånd, takk :)

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker meg at du kan ta og ordne nøkkelen din

på et volkswagen verksted. Men det er ikke billig.

 

når det gjelder airbag lampa di, så lurer jeg på hvem

som IKKE har den. Jeg har hørt rykter om at det er vanlig

at det blir for fuktig ved en sensor ved sjåfør setet, slik

at den ikke vil fungere eller noe liknende.

 

Sentrallåse problemet ditt har jeg hatt i ny og ne og, men

har ingen god løsning desverre.. :/

Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har oppkjøring om 2 uker på bil, og igår fikk jeg min nye bil, Passat 98' mod, metallic grønn sedan.

Har noen spm ang noen småfeil

 

Airbag lampen lyser. Må vel ta den på service, men er det noen som vet hva det kan være?

 

Venstre bakdør

 

Har hørt at den venstre bakdøra har en barnesykdom på gamle passater. Sentrallåsen låser/åpner alle dørene untatt denne. Samme gjelder vinduene. Når jeg styrer vinduene fra sjåfør setet fungerer alle untatt venstre bakdøra. Noen ødelagte/skadde ledninger kanskje?

 

Ellers er den veldig fin :D

 

BTW: Nøkkelen består av to deler, en nøkkel-enhet og en egen del med knapper til låsing på. Går det an å få kjøpt en ny nøkkel et sted? Sånn at alt blir i en bit sånn som på nyere biler?

 

På forhånd, takk :)

 

Kjøpte en helt lik bil for noen mnd siden.

Airbag lampa lyste i min også, så fikk en annen vag-eier til å sjekke litt, viste seg at det var en kontakt rundt førersetet som ikke var koblet i. ordnet dette å fikk slettet feilkoden så var det i orden..

 

Han sa også at airbagene ikke funker sålenge det lyser?..

Koster ikke så mye å få lest og slettet feilkoder.

 

Har ingen el-feil på min heldigvis nå..

Eneste fjernkontrollen på nøkkelen som ikke funker, tror den er fri for batteri, har ikke orka å sjekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ta å løs den pølsa som sitter på dørstolpen foran bakdøra. Var samme problem på min 2001 mod og, og det var masse eir på kontaktene der.

 

Jaggu der var det to ledninger som var kutta... Sikkert en til vinduet og en til sentrallåsen. Bare å lodde sammen disse da eller?

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet med min passat 99 mod. Airbag lampa lyser.

Har vært på verksted med den. Og det jeg fikk høre er at airbagen funker, og at de ikke viste hva som gjorde at den lyste.

De klarte å få lampa til å gå vekk. Men den kom tilbake etter ett par uker.

 

Forrig eier brukte flere tusen på å finne problemet men finner ingenting :S

 

Har også hatt det samme med sentrallåsen innimellom. At bare en dør låser seg og kan låses opp..

Golf 4 GTI(R32 look)

 

 

Passat 1.8T til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår