Stageberg Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Det står ingenting på batteriet om hvilket batteri det er. Batteriet er dødt. Noen som vet hvilket batteri jeg trenger? Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Ett 12 volts batteri som har polene riktig, og som er så stort som du får plass til... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Ett 12 volts batteri som har polene riktig, og som er så stort som du får plass til... :) Thank you :D Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Jeg har et 85 ah batteri i min omega så det er vel det største du får tak i som passer :D Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Jeg har et 85 ah batteri i min omega så det er vel det største du får tak i som passer :D Men det funker med vanlig biltema-batteri? :) Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Det funker ja. Men Biltema batteriene kommer MEGET bra ut i test ett sted, helt elendig ett annet sted. Virker som kvaliteten på dem kan variere litt etter hvilken underleverandør biltema bruker akkurat da. Og på en dieselbil her oppe i Norge, så er det alfa og omega å ha ett bra batteri om vinteren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Jeg kjører med Exide/ Sønnak Powerline 75Ah, meeeget bra batteri. Best i test flere ganger og koster rundt 1200kr. 65Ah funker også. Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet August 7, 2010 Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 Jeg kjører med Exide/ Sønnak Powerline 75Ah, meeeget bra batteri. Best i test flere ganger og koster rundt 1200kr. 65Ah funker også. Dieselbilene trenger større batteri enn de med bensin, spesielt på vinteren. Dette for å takle gløding, så start, gjerne i flere titalls minusgrader. Rundt 80 amperetimer er normalt på Omega diesel med rekkesekser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet August 7, 2010 Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 Jeg har Odyssey 1500 forran i motorrommet, og odyssey 1700 bak. Finner ikke bedre. Har aldri hatt lite strøm, og kan stå leeenge med både lys og anlegg på uten at motoren sviver. Odyssey PC1500 er det perfekte batteri til bilstereo og gir langt bedre ytelse for pengene enn andre AGM batterier på markedet. Odyssey har også en av markedets laveste indre motstand! Odyssey PC1500 har feste kanter i bunn, slik at det passer inn i orginalfestene i de fleste tyske biler. Batteriet har også sidepoler, slik at det passer i en rekke US-biler Dette batteriet innholder 68Ah, kaldstarteffekt på 1500A i 5 sekunder og kortsluttningstrøm på 3100A. Indre motstand er på 4,3mO og det kan gå tomt over 500 ganger C3 til 80% uten å ta skade. Pris: 2799,- Mål uten poler: Høyde: 199 mm (inkl terminaler) Dybde: 178 mm Lengde: 276 mm Vekt: 24 Kg Odyssey PC1700 er det perfekte batteri til bilstereo og gir langt bedre ytelse for pengene enn andre AGM batterier på markedet. Odyssey har også en av markedets laveste indre motstand! Dette batteriet innholder 68Ah, kaldstarteffekt på 1700A i 5 sekunder og kortsluttningstrøm på 3500A. Indre motstand er på 3,5mO og det kan gå tomt over 500 ganger C3 til 80% uten å ta skade. Pris: 3899,- Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg