Gå til innhold

Klimaanlegg Problemer på Audi a4 (B5)

Ranger emnet


locdog84

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nå brukt denne siden http://www.audiworld.com/tech/int6.shtml til og finne hva som feiler A/C'en, og har fått denne feilkoden:

22.1 - A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open, *22.1 (see below)

Og når jeg ser nedom, står det 22.1 - Compressor remains off until switch closes.

 

Så det jeg lurer på er egentlig hvor denne og hvilken bryter dette er snakk om?

 

Takker :)

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bilen på verksted Pga av dette flere ganger forresten. Dette skulle vært fiksa på garantien, men det har aldri skjedd for det virker som dem ikke får det til.

Det som blir sagt på verkstedet er at dem bare driver og fyller på gass, og dem har skiftet noen deler pga lekkasje.

AC'en virker da kun et par dager etter jeg får igjenn bilen, og da slutter den og virke, hører at kompressoren ikke går.

 

Har egentlig ikke rotet noe borti dette her siden det er en garantisak, men begynner nå og bli ganske frustrert siden dem ikke får til dette her. Nå får jeg vel ikke bilen på verksted igjenn før i slutten av August for dem skulle visst ha ferie, så tenkte da derfor bare og spørre her på forumet, hehe.

 

Du sier at det kan være for mye gass på AC? Tidligere har de fyllt på gass, så er muligens ikke det som er feilen. Og vil forresten kompressor slutte og gå, hvis det er tomt for gass?

 

Begge rør som er til AC fremme i motorrommet har og lik temperatur(ingen er kjølige). Det er bare de par første dagene ene er kaldt og det andre varmt.

Endret av locdog84

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den slår ut på high pressure switch, betyr det overfylling eller at kondensatorvifta ikke går. er det low pressure switch derimot er det lite væske. det vil også føre til hyppigere og hyppigere start/stopp på kompressoren. hvis bilen holder i to dager før den er tom, vil jeg si verkstedet gjør en dårlig jobb om de ikke finner lekasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

words.. hadde en morsom en her om dagen.. det var en med en sharan som hadde hatt bilen sin på vianor. de konstaterte lekasje ett sted, men kunne ikke si hvor. ok, så reiste vedkommende på møller på gjøvik, og får beskjed om at det er kompressoren som var gåen.. 8000 kr.. nemlig, så denne karen kjøper kompressoren direkte fra fabrikk, ferdig levert i norge for 2000(!!!) kr.. han skifter denne og filteret som også var med i prisen, og kommer så til meg, hvor jeg konstaterer lekasje på væskerøret inn i kupeen..... kjempehull..... Hva hadde møller sagt til sitt forsvar? byttet kompressor, og så byttet røret uten å si noe?

 

Jeg gikk to år på skole, og to års læretid for å bli kuldeteknikker... hvordan i alle dager skal de kunne drive med noe de ikke skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

words.. hadde en morsom en her om dagen.. det var en med en sharan som hadde hatt bilen sin på vianor. de konstaterte lekasje ett sted, men kunne ikke si hvor. ok, så reiste vedkommende på møller på gjøvik, og får beskjed om at det er kompressoren som var gåen.. 8000 kr.. nemlig, så denne karen kjøper kompressoren direkte fra fabrikk, ferdig levert i norge for 2000(!!!) kr.. han skifter denne og filteret som også var med i prisen, og kommer så til meg, hvor jeg konstaterer lekasje på væskerøret inn i kupeen..... kjempehull..... Hva hadde møller sagt til sitt forsvar? byttet kompressor, og så byttet røret uten å si noe?

 

Jeg gikk to år på skole, og to års læretid for å bli kuldeteknikker... hvordan i alle dager skal de kunne drive med noe de ikke skjønner..

 

Stemmer! Problemet er at de med kompetanse på kuldeteknikk havner alle andre plasser enn på et bilverksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den slår ut på high pressure switch, betyr det overfylling eller at kondensatorvifta ikke går. er det low pressure switch derimot er det lite væske. det vil også føre til hyppigere og hyppigere start/stopp på kompressoren. hvis bilen holder i to dager før den er tom, vil jeg si verkstedet gjør en dårlig jobb om de ikke finner lekasjen.

 

Synest det er rart og det er overfylling når det funker i et par dager. Hadde det være det, skulle det vel ikke fungert i det hele tatt? Jeg synest det virker som der er lekkasje en eller annen plass og (siden det funker i et par dager), men da er det jo vel rart at jeg skal få den feilmeldingen vis det er tomt for gass?

 

Og kondensatorvifta, er det den store på høyre side av bilen, tett ved radiator vifta? Den er vel litt mindre enn radiatorvifta. Eller er der enda flere vifter? hehe.

 

Som dere muligens skjønner har jeg ikke så mye peiling på AC :)

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår