Gå til innhold

ny eu kontroll et annet sted?

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

hadde bilen på kontroll, og fikk så klart en lærling som pirka og klaga på alt, han mente det var slakk i foringene bak, de bytta jeg i mai 2009 sa jeg, men slakk var det vist. har prøvd selv og de er faste og fine de. også var det et parr andre feil som er utbedra nå.

 

kan jeg ta eu kontrollen et annet sted og late som den første ikke har eksistert? regner da med at foringene med mere får bestått da, eller er det noe varsling over feil osv til biltylsynet?

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis verkstedet har printa ut arket til deg er det nok allerede sendt inn til sentralregisteret. Men bare ta etterkontrollen til ~200kr du. Du kan jo bare si at du har byttet foringene og det eventuelt andre du fikk feil på og vise igjen. Fortrinnsvis på et annet sted.

 

Alternativet er å oppsøke en NAF-advokat og eller klage inn saken selv og kreve å få overprøvd manglene. Var jo en sak i http://www.h-a.no for noen år siden om en W123 eier som først var på Mercedes og etterpå dro på NAF eller hvor han endte opp og fikk godkjent bilen tvert. Det ble det mye skriverier om.

 

Problemet med både han syltappen din og mange andre er at de er redde for å miste godkjenningen sin og derfor heller dømmer for strengt enn å ta noen sjanser.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis verkstedet har printa ut arket til deg er det nok allerede sendt inn til sentralregisteret. Men bare ta etterkontrollen til ~200kr du. Du kan jo bare si at du har byttet foringene og det eventuelt andre du fikk feil på og vise igjen. Fortrinnsvis på et annet sted.

 

Alternativet er å oppsøke en NAF-advokat og eller klage inn saken selv og kreve å få overprøvd manglene. Var jo en sak i http://www.h-a.no for noen år siden om en W123 eier som først var på Mercedes og etterpå dro på NAF eller hvor han endte opp og fikk godkjent bilen tvert. Det ble det mye skriverier om.

 

Problemet med både han syltappen din og mange andre er at de er redde for å miste godkjenningen sin og derfor heller dømmer for strengt enn å ta noen sjanser.

 

nå skal det jo sies at NAF er ubrukelige... de finner ikke feil som er der og de finner feil som ikke er der... Jobber selv på ett bilverksted som tar PKK og ser mange eksempler av dette. Jeg ville dratt på et merkeverksted å forklart situasjonen vis de er enige med deg godkjenner de bilen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det jo sies at naf er ubrukelige... De finner ikke feil som er der og de finner feil som ikke er der... Jobber selv på ett bilverksted som tar pkk og ser mange eksempler av dette. Jeg ville dratt på et merkeverksted å forklart situasjonen vis de er enige med deg godkjenner de bilen med en gang.
+1

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var utplasert fra 1 klasse på mekken å jeg fikk ta eu kontroller. uten å ha peiling på det jeg gjorde der og da. men di sa te meg atte jeg skulle se etter rust og morken gummi di sa jo te meg om jeg ksulle godkjenne den eller ikke etterpå men uansett så hadde jeg ikke låv til det.

jeg er kanskje ikke smartest men jeg kan mest. jeg har hatt 1 moped eller 8! så byner å bli lei. men ei nei jeg må ha ei ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår