tomthorkaas Skrevet Juli 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 I det siste har det blitt merkant høyere suselyd fra turboen, noen som har forslag til hva det kan være? Jeg innbiler meg at det er en lekasje på høytrykksiden av turboen, men jeg kan ikke finne noe og ikke viser VAG-COM'en noe feil heller. Den lader fortsatt med 2,1 bar og yter 340Nm (TS-racing), men det virker ikke som den drar like godt lenger. Får litt følelsen av at den får for mye bensin, men blir vel ikke suselyd av det? Takknemlig for raske og kloke forslag:) Siter 2014 Skoda Octavia 1.8T 4x4 DSG 1966 Mustang HT 5.0 HO EFI2003 Skoda Octavia 1.8T 4x4, 1993 Audi S4 2.2T, 1991 VW Passat CL 1.8, 1995 Saab 9000 CS 2.0i Jub, 1991 Honda Civic 1.6 GL, 1979 Ford Escort 1600 Sporthttp://amcar.madael.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 2,1bar? det er ikke orginal turbo du kjører med lenger nå da? isåfall er det ikke rart den skriker hehe. men høres ut som om du har en lekasje et sted, hvis det ikke er turboen din som holder på og ta kvelden da, håper ikke det, du kan jo ta en trykk test, lykketil :) Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomthorkaas Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Må vel innrømme at jeg ikke har veldig peiling på dette. Nettopp derfor jeg fikk TS-Racing til å "chipe" den for meg, i følge dem var det ikke noe problem å øker turbotrykket med orginal turbo. Får høre om TS'gutta har noe lurt å si i morgen... 2.1 bar er avlest med VAG-COM, jeg ville da tror at det er riktig:wonder:? Siter 2014 Skoda Octavia 1.8T 4x4 DSG 1966 Mustang HT 5.0 HO EFI2003 Skoda Octavia 1.8T 4x4, 1993 Audi S4 2.2T, 1991 VW Passat CL 1.8, 1995 Saab 9000 CS 2.0i Jub, 1991 Honda Civic 1.6 GL, 1979 Ford Escort 1600 Sporthttp://amcar.madael.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 Jeg er ingen proff på dette selv, men har hatt samme bil som deg og den hadde jeg 1,1 i ladetrykk og da fikk jeg høre at det var ikke mye mere trykk topp pakningen tålte, men det kan jo hende det er 1,5 bar du har som er ca 21 psi, jeg er veldig usikker, det bare hørtes VELDIG mye ut med 2,1 bar på en bil med 215 hk, er vel det du har? er jo orginalt 0,5 på disse. Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet Juli 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Må vel innrømme at jeg ikke har veldig peiling på dette. Nettopp derfor jeg fikk TS-Racing til å "chipe" den for meg, i følge dem var det ikke noe problem å øker turbotrykket med orginal turbo.Får høre om TS'gutta har noe lurt å si i morgen... 2.1 bar er avlest med VAG-COM, jeg ville da tror at det er riktig:wonder:? hvis det sto i vag-com 2100mbar så er det med atmoferisk trykk også som er 1000mbar som må trekkes fra allså 2100mbar -1000mbar er 1100mbar som til sier 1,1bar cirka min bil lader 2550mbar som er 1,5bar cirka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.