-SVD- Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 (endret) Hei! Har en 88mod Opel Ascona C 1.6S Exlusive Lurer på hva som skal til for å sette inn en C20XE\NE\LET motor i denne, jeg vet jeg må ut med gearkassa, vil en 5VXL F18 gearkasse passe med motorn og asconaen? hvordan er det med motorfester og slikt? Jeg må vel også bytte noe lednignsnett og bremser, er det så mye forskjellige deler jeg må bytte at jeg bør kjøpe en hel Calibra og ta deler av? eller går det greit å kjøpe fra brukten. Takker for svar! :burger: EDIT: hvordan er det med en C25XE? :p Endret Juli 9, 2010 av -SVD- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 (endret) Passer en F20 gearkasse rett inn? Er det nødvendig å gjøre noe med forstillingen? Håper det er noen som kan gi meg svar på dette :checkflag: EDIT: Endret Juli 7, 2010 av -SVD- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Skal du ha dette godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Hadde håpet det ja, andre har fått godkjent liknende oppsett... F20 gearkassa går visst rett ned, ser akkurat lik ut som en F16\4 som jeg har nå. men lurer på om det er lik størrelse på akslingene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Alt går jo an, men spranget er jo stort mellom en C20NE og en C20LET. NE får du sikkert godkjent på de bremsene du har. V6-er tror jeg at jeg ville skrinlagt. MYE jobb å få godkjent, tung motor og ikke spesielt mye effekt. Tungskrudde er de også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Ja, tenker en C20XE holder greit, har lest det er lettere å få godkjent den også, C20LET er vanskelig å få godkjent når det ikke er 4WD. Kan jo sette turbo på XEn etter jeg har fått godkjent den. Vet du hva som er forskjellen på for og bakstilling på en 1.6S og 2i Ascona? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Juli 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 Alt går jo an, men spranget er jo stort mellom en C20NE og en C20LET.NE får du sikkert godkjent på de bremsene du har. V6-er tror jeg at jeg ville skrinlagt. MYE jobb å få godkjent, tung motor og ikke spesielt mye effekt. Tungskrudde er de også. Motoren er levert i vectra. ikke er den nevneverdig tyngre enn xe'n. å sprek som rakker'n er den også! Jeg strekker bmw 325 e36 med min tunge omega stv. med denne motoren! (uten katter,2x2,5"anlegg og lettere modifisert innsug) Tungskrudd?? Forklar.. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 C25XE er ganske ute av bildet ettersom det er vanskelig å sette på turbo, man kan "ta en Saab" å mate turboen fra 3 sylindre, men det blir da veldig skjev belastning. C20NE gidder jeg ikke å sette inn når jeg tenker meg om, så vi kan konsentrere oss om XE'n. :yummy: mer potensiale der. Er det noen som har peiling på for og bakstilling på Asconaer? vil vite hva som må gjøres med de :( og om det rukkelet som sitter mellom gearkassa og forhjulene vil passe med en F20 gearkasse, og hva jeg eventuelt kan bytte det med så det holder... Takker for svar! bra at det ble litt aktivitet her endelig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Juli 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 sett inn drivverket fra en vectra med 2,5 da.. så putter du oppi en 3,0 mv6 motor! Det blir jo håpløst med så mye futt i feil ende uansett! så om v6'n veier noen kilo mer enn XE'n er jo kun positivt! :) Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 Passer drivverket fra en Calibra eller Vectra i en Ascona da? vil helst at det skal være mest mulig bolt on, lego og godkjenningsbart :p hvis det gjør det så er det bare å skaffe en halvbillig Calibra med C20XE motor å flytte over :) Må nokk skuffe deg, men eneste jeg kan tenke meg fra V6ern nå er F25 gearkassa :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 Har funnet en del info på http://www.ascona-info.de/ igjennom google translate, ikke mye positivt da :( Jeg har funnet ut at jeg har de korte forstillingsarmene, og jeg trenger de lange hvis jeg skal ha det godkjent, det er noe jeg har lest en annen plass da. Lange forstillingsarmer: Korte forstillingsarmer: Skal vel ikke være noe stort problem å få tak i noen lange på skroten eller noe, men det blir noe ekstra av det... Noen som vet om 1.6S er en "bligblock" eller "smallblock" 1.6 liter motor? har litt å si når det kommer til om jeg har en F13 eller F16 gearkasse, de har nemmlig ikke de samme akslingene, og jeg tror at F20 og F16 har samme inngang for de, ettersom det skal være enkelt å bytte mellom de, men jeg vet ikke, er det ikke noen her som kan litt om dette da? :zzzz: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Tørr å påstå at dette er en av de fineste Ascona C i originalstand, men det er en liten skjønnhetsfeil og det er rust på ene hjulbuen: Har lyst til å utbedre dette, har dere forslag? lurer på om det er mulig å bygge med glassfiber på det som kommer til å mangle av stål etter det er nedpusset? det jeg tenkte var å pusse ned, legge på epoxy, derreter glassfiber på der det trengs og pusse til, derretter lakk? vil dette funke? håper på svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Har vert oppå en bokk med bilen nå, her er det jeg fant ut måtte gjøres noe med: Ellers er bilen ganske fin: Satser på å gi bilen en understellsbehandling, og kanskje litt lakk også etterhvert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Står en calibra med c20xe til salgs på Frøya for 8 lapper.. :) Du må ha travers og nav fra en ascona c med 1,8 eller 2.0 motor, enkleste er å skaffe en 1,8 delebil som du tar fjærbein, travers, akslinger og broer fra :) 1,6 er forøvrig smallblock. anbefaler deg å se på http://www.omc.no siden denne ombygginga er gjort av flere før og du får bra med tips om du setter deg ned og søker litt rundt :) Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-SVD- Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 (endret) Hei! Takk for et kjempesvar! vet du hvor mye akslingene fra en 1.8 eller 2.0 tåler? :) EDIT Forresten hva mener du med "nav" ? :) Endret Juli 17, 2010 av -SVD- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.