Gå til innhold

Lav og svampete bremsepedal

Ranger emnet


TrulsMoen

Anbefalte innlegg

Hallo !

 

Sliter med å få hard pedal på en s40.

 

Pedalen er helt grei når motoren er av, så fort man starter kan jeg trykke pedalen i bånn. Pedalen er også svampete de , men blir hardere jo lenger inn man trykker pedalen.

 

Det jeg har gjort er :

 

-kjøpt nye calipere bak

-Prøvd med annen hovedpumpe

-Luftet igjennom systemet mange ganger, i forskjellige rekkefølger

-Gått over slanger og rør, null lekkasje.

 

Har hatt bilen på Eu-kontroll, fikk ikke noe feil på bremsene foran. Så regner egentlig med at de funker. Fikk mer enn 30% forskjellig bremsekraft bak.

 

Kikka litt på bremseklossene i dag, så at de foran var veldig slitte, var igjen 2-3 mm. Men de tar fortsatt tak med en gang man trykker inn pedalen. Kan dette ha noe med pedalen å gjøre? Får nye klosser i morra.

 

Noen som har noen tips til hva det kan væra ? Har lest litt rundt på nettet, og prøvd det meste som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm samme greiene har jeg hatt på 2 stk v40 en 96 og 98 mod , begge to byttet jeg først venstre bak (anser de som svakhet) caliper og endte til slutt med å bytte begge calipere bak sammen med skiver og klosser ,,

 

hadde samme som deg med for mye % feil både foran og bak, merker også at foran slites fortere en bak , sånn mer en vanlig ...

 

jeg har for tiden lav pedal (noe som jeg også fikk beskjed når jeg tok PKK) kansje nye calipere foran løser saken ?

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

 

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kun feil på bremsekraft bak, stod ikke noe om bremsene foran, selvom det bare var igjen 2 mm bremsebelegg. Har hatt opp og gått over begge caliperne foran, virker som de funker greit, så tror ikke det er der problemet ligger :P

 

Har bytta klosser foran, etter det blei pedalen bare dårligere enn den var. Skal prøve å lufte igjennom hele systemet en gang til, se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår