Gå til innhold

Corrado som førstegangs bil.

Ranger emnet


Ellricho

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe corrado som førstegangs bil.Hvordan er det med corrado er det solide motorer som tåler å bli kjørt langt? Noe spesiell feil med bilene? Etter som jeg er lærling trenger jeg en trofast bil som alltid starter.

 

Har fått tilbud om en WV Corrado G60, 1993 modell som er kjørt 120 000 km, til ca 60 000 kr. Er dette et bra tilbud?

 

Andre ting rundt Corrado som er viktige og nevne?

Endret av Ellricho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60000, da bør den være veldig strøken, og helst med nyoverhalt g-lader

 

Eneste som er dårlig med Corrado, er de forrige eierene.

 

Er laderen overhalt tidligere? Er den trimmet? Har den skinn?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du er lærling, betyr dette at du er 18år?

 

Skal du forsikre bilen på deg selv? Vist dette er tilfelle ville jeg sjekket med forsikrings selvskapene.

Jeg fant en utrolig fin Corrado G60 da jeg var 18år (For mange år siden) Jeg måtte forsikre denne på meg selv, og pga det måtte jeg slå det fra meg.

 

Jeg kan ta feil, men tror ikke det har blitt noe billigere med tiden.

 

Utrolig tøffe biler, så forstår godt at du vil ha en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk du som har overhalt g-laderen poloclassic. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22745535 Bør jeg slå til?

 

Er lærling ja, så blir lån til bilen. Ifølge storebrand blir det 40 000 kr i året med kasko. Er ikke så ekstremt mye mer enn andre biler jeg har sett på feks. Audi a4 1.8T, men håper jeg får lov og sette forsikringen på pappa.

Endret av Ellricho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om det er jeg som har overhalten, men kan muligens stemme. Navnet hans ringer ingen bjeller. Pleier å gravere inn på laderen på de jeg overhaler. Bildene her er ikke tydelige nok.

 

Personlig hadde jeg nok valgt en bil med litt mindre motor fram til du er 20-21 og heller bruke det du sparer i forsikring til bil nr 2

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge storebrand blir det 40 000 kr i året med kasko.

 

:uhhmmwhat?:

 

Vær også klar over at interiørbildene er gamle og at det er de nederste bildene som gjenspeiler hvordan den er i dag (med lexus-lykter og dill...) - iallfall etter oblatene å dømme.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet for moro skyld:

Bil

VW CORRADO - Personbil

Årsmodell: 1993

Kommune: HORTEN

Parkering: På egen tomt

Tyverisikring: Alarm og startsperre

Kjørelengde: 12.000 km

Klimaanlegg: Nei

Pant i bil: Nei

Bonus: 20%

Bruker under 24: Ja

Dekning: Kasko

 

Uten If Pluss: 27459

 

Med 75%: 13015

 

Råd, sjekk ihvertfall flere selskaper og smisk med far :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidig er ganske grei når de gjelde ungdom å bilforsikring.

Forsikra corradoen i gjensidig når ej va 18 år. Delkasko betalte da 8500kr i året. no er ej nedi i 6500kr å med 40% bonus:)

 

Da jeg var 18 og tenkte jeg skulle låne penger til en Corrado, fikk jeg beksjed om at det måtte være full kasko på bilen.. Siden det var en så gammel bil og jeg ikke var annet enn lærling, måtte jeg også ha kausjonist.

 

Husker fremdeles mannen jeg snakket først med i IF. Han begynte bare å le, når jeg forklarte han hvilken bil jeg ville prøve å forsikre hos dem. Så kom han med det "flotte tilbud" på 84000 kroner. Altså mer enn jeg hadde tenkt å gi for bilen.

Han kunne like så greit bare sagt "Nei":ex_machin

 

Er enig med hva Polo_Classic sier jeg... finn deg en bil som går ann å leve med, frem til du passerer den magiske grensen på alderen. Det er tungt å måtte bite det i seg. Det vet jeg, men sånn er det for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuksjonen om det er lurt av meg å kjøpe denne bilen pga. forsikring kan vi ta i en annen tråd.

 

Har kommet over en strøken corrado vr6 til 75 k. Jeg har forstått det slik at corrado vr6ene er den mest likte? Vurderer denne sterk, eneste minuset er at bilen drikker mer bensin enn jeg drikkar vann...

Endret av Ellricho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mer...? ....enn Vr6 til å være, eller generelt?

 

Hadde nok gått for en velutstyrt VR6 hvis jeg hadde kjøpt corrado idag ja.

Sjekk om servicer er sånn nogenlunde gjennomført...

..Jeg mener, sjekk om Reg-kjede service er utført i senere tid.

OG rust ;)

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mer...? ....enn Vr6 til å være, eller generelt?

 

Hadde nok gått for en velutstyrt VR6 hvis jeg hadde kjøpt corrado idag ja.

Sjekk om servicer er sånn nogenlunde gjennomført...

..Jeg mener, sjekk om Reg-kjede service er utført i senere tid.

OG rust ;)

 

Tenkte på at vr6 drikker mer generelt. Skal bruke den som bruksibl å bør ikke drikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår