Gå til innhold

Topphastighet vs luft under bilen

Ranger emnet


bilentusiast

Anbefalte innlegg

En 240 er jo skummel i normale lovlige hastigheter jo...

Litt overdrevet, men orginalt er det ikke langt fra sannheten.

 

Med skikkelig senk vil det jo bli mindre luft under bilen, og om man har korrekt monterte turbinfelger, så vil jo det lage vakuum under bilen og trekke den nedover, til en viss grad.

 

Men hva med å kikke på de gjorde i racing med dem, de gjorde det jo ikke så halvglat den gangen, og de hadde sikkert noen akseptable hastigheter også(Grp. A).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bilen kommer til å lette?

 

Ikke lette som et fly, men hvis man hadde ligget i 300km/t trenger man ikke nødvendigvis mer enn et lite løft så du mister grep før du er ferdig? Bilstein dempere og lesjøfors fjærer..

 

Einar, det er sant, gruppe a gikk jo ganske greit

 

Mondeo, hvorfor mener du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du runder 200 med en 240 på offentlig vei så holder det for å si det sånn. I grp a hadde de grp a vingen, som gav mere marktrykk bak. Framme tror jeg ikke de gjorde noe spesielt. I 86, da det nye karoseriet kom så har jeg lest at mange av modifiseringene var for å gi bedre aerodynamikk.

 

BTW: skal du opp i 250-260 så tror jeg du må bytte utveksling. Med 3,54:1 i bakakselen og 1:1 på siste gir i kassa minns jeg at bilen gjorde ca 200 på turtallsbutten (ett surt tap mot en bmw).

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår